Logo

سایت های پیشنهادی

لطفا آدرس سایت خود را وارد نمایید

  • دامین اتوریتی (Domain Authority) چیست؟ اگر بخواهم معنی اتوریتی را به ساده ترین شکل ممکن توضیح بدهیم آن را قدرت یک سایت یا صفحه از دید گوگل نامگذاری می کنیم. این آتوریتی اعتباری است که موتور جستجوی گوگل برای آن دامنه یا صفحه تعریف می کند. سایت Moz برای امتیاز دادن به رتبه سایت ها در صفحات نتایج موتورهای جستجو ، مقیاسی به نام دامین اتوریتی (Domain Authority) را پیشنهاد کرده است که مبتنی بر مقایسه است . این مقیاس لگاریتمی ، عددی است که بین صفر تا صد امتیازدهی را انجام می دهد . دامین اتوریتی را با ارزیابی پارامترهای به دست آمده از MozTrust ، MozRank (در پست دیگری در مورد آنها صحبت خواهیم کرد) و با بررسی تعداد کل لینک ها ، محبوبیت سایت و چندین فاکتور دیگر ( جمعا 40 فاکتور) به دست می آورند. این عدد با مقایسه سایت های مختلف با یکدیگر یا با تکیه و پیگیری اینکه کدام سایت “رنک بالاتری” دارد انجام می گیرد. بنابراین هر چه عدد به دست آمده به 100 نزدیکتر باشد ، سایت در رتبه بالاتری قرار می گیرد. به دلیل لگاریتمی بودن این مقیاس ، مشخص است که افزایش اتوریتی سایت از 20 به 30 بسیار آسانتر از رسیدن آن از 60 به 70 است.
  • پیج اتوریتی (Page Authority) چیست؟ پیج آتوریتی یکی دیگر از مقیاس های ارائه شده سایت Moz است که پیش بینی کننده رنک یک “صفحه مشخص” در نتایج جستجوی گوگل است. بنابراین در حالیکه دامین اتوریتی را برای کل یک دامنه تعریف می کنند ، page authority فقط برای یک صفحه اندازه گیری می شود. سیستم و روش اندازه گیری این دو پارامتر بسیار شبیه به هم است. به دلیل تاثیر گذاری MozRank و MozTrust در محاسبه پیج اتوریتی، می توان با فاکتورهای تقویت کننده این دو پارامتر بر روی پیج آتوریتی اثر گذاشت. یکی از بهترین راههای تقویت پیج اتوریتی (page authority) بهبود وضعیت لینک های صفحه یا link profile آن است. بنابراین دریافت لینک خارجی (external link) از صفحاتی که اتوریتی بالایی دارند می تواند به بهبود پیج اتوریتی شما نیز کمک کند. اهمیت این مساله زمانی خود را نشان می دهد که پای بک لینک های معتبر به میان می آید. شاید نگاهی گذرا به عدد PA و DA آنها کمک کننده باشد. پیج آتوریتی نیز به مانند دامین آتوریتی ، یک مقیاس لگاریتمی 100 امتیازی است و در اینجا نیز قواعد لگاریتمی صادق بوده و کسب رتبه از 20 به 30 بسیار ساده تر از 60 به 70 است. این مقیاس به دلیل ” مقایسه ای” بودن ، به‌طور مرتب توسط سایت MOZ برای صفحات مختلف آپدیت می شود. بنابراین تغییر در مقدار عددی پیج آتوریتی چیز عجیبی نیست.
  • تعداد لینک‌های باکیفیت Link Juice یک اصطلاح عامیانه در دنیای سئو است که به قدرت منتقل شده به یک طراحی سایت از طریق لینک به منابع داخلی و خارجی اشاره می کند. یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده رتبه سایت شما (رتبه PageRank) است. راه های زیادی برای کسب لینک از وب از طریق تلاش های مستقیم و غیر مستقیم وجود دارد. تلاش های مستقیم به استراتژی های ایجاد لینک، از جمله به اشتراک گذاری اسناد، بازاریابی رسانه های اجتماعی، انتشار مطبوعات و موارد دیگر اشاره دارد.
  • تعداد کل لینک‌ها به صفحه تعداد تمام لینک‌های داخلی و خارجی منتقل کننده و نکننده ارزش به URL هدف
  • رتبه ماز خام رتبه ماز خام (صفر تا یک ، با مقیاس خطی) url ، این عدد هر چه به یک نزدیک‌تر شود رتبه بهتر می‌شود.
  • رتبه ماز نرمال شده رتبه ماز نرمال شده (10 نقطه‌ای ، با مقیاس لگاریتمی) url ، این عدد هر چه به 10 نزدیک‌تر شود رتبه بهتر می‌شود.
  • رتبه ماز خام زیردامنه URL رتبه ماز خام زیر دامنه (صفر تا یک ، با مقیاس خطی) url ، این عدد هر چه به یک نزدیک‌تر شود رتبه بهتر می‌شود.
  • رتبه ماز نرمال شده زیردامنه URL رتبه ماز نرمال شده زیر دامنه (10 نقطه‌ای ، با مقیاس لگاریتمی) url ، این عدد هر چه به 10 نزدیک‌تر شود رتبه بهتر می‌شود.
  • میانگین زمان ماندن در سایت (Daily Time on Site) : به متوسط مدت زمانی که بازدیدکنندگان در سایت شما بوده‌اند گفته می‌شود. و هر مدت این زمان بیشتر باشد برای سئو سایت شما مطلوب است. مدت زمان سپری‌شده کاربران در سایت یکی از عامل های مهم در رنک دهی موتورهای جستجو است.
  • کد وضعیت http کد وضعیت HTTP ثبت‌شده برای url (در صورت وجود)
  • آخرین زمان خزیدن زمان و تاریخی که آخرین بار URL را خزیدیم. (در قالب یونیکس)