دامین اتوریتی (Domain Authority) چیست؟
اگر بخواهم معنی اتوریتی را به ساده ترین شکل ممکن توضیح بدهیم آن را قدرت یک سایت یا صفحه از دید گوگل نامگذاری می کنیم. این آتوریتی اعتباری است که موتور جستجوی گوگل برای آن دامنه یا صفحه تعریف می کند.
سایت Moz برای امتیاز دادن به رتبه سایت ها در صفحات نتایج موتورهای جستجو ، مقیاسی به نام دامین اتوریتی (Domain Authority) را پیشنهاد کرده است که مبتنی بر مقایسه است . این مقیاس لگاریتمی ، عددی است که بین صفر تا صد امتیازدهی را انجام می دهد . دامین اتوریتی را با ارزیابی پارامترهای به دست آمده از MozTrust ، MozRank (در پست دیگری در مورد آنها صحبت خواهیم کرد) و با بررسی تعداد کل لینک ها ، محبوبیت سایت و چندین فاکتور دیگر ( جمعا 40 فاکتور) به دست می آورند. این عدد با مقایسه سایت های مختلف با یکدیگر یا با تکیه و پیگیری اینکه کدام سایت “رنک بالاتری” دارد انجام می گیرد. بنابراین هر چه عدد به دست آمده به 100 نزدیکتر باشد ، سایت در رتبه بالاتری قرار می گیرد. به دلیل لگاریتمی بودن این مقیاس ، مشخص است که افزایش اتوریتی سایت از 20 به 30 بسیار آسانتر از رسیدن آن از 60 به 70 است.