1 1 1 1 1 میانگین امتیاز 3.00
شش استارتاپ در حال رشد ژاپن
آشنایی با شش استارت‌آپ در حال رشد ژاپن

اخیراً شش استارتاپ ژاپنی موفق شده‌اند با ارائه محصولات بازار محور، توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کنند و مسیر موفقیت و توسعه را در قیاس با دیگر استارتاپ ها سریع‌تر بپیمایند.

Ispace


شرکت نوبنیان ژاپنی موسوم به Ispace یک استارتاپ فعال در زمینه اکتشافات فضایی است. این شرکت اخیراً توانسته است رکورد جدیدی را برای خود ثبت کند و 90 میلیون دلار آمریکا را از 12 سرمایه‌گذار جذب و صرف توسعه فعالیت‌های خود کند.

تیم معروف Hakuto توسعه‌دهندگان فعالیت این استارتاپ هستند که یکی از رقبای اصلی دیگر شرکت‌ها در مسابقه معروف گوگل موسوم به Google’s Lunar Xprize است. در این مسابقه 5 تیم بزرگ قصد دارند در رقابتی سخت با یکدیگر جایزه 20 میلیون دلاری را از آن خود سازند. این جایزه به تیمی تعلق خواهد گرفت که فضاپیمایی را روی ماه قرار دهد و بر روی آن 500 متر حرکت کرده و تصاویری با وضوح مناسب از ماه به زمین بفرستد.

تیم هاکوتو قصد دارد تا در 28 دسامبر اولین پرتاب خود را انجام دهد. به‌طورکلی این استارتاپ در نظر دارد در سال 2019 و 2020 دو پرتاب به‌سوی ماه داشته باشد. هدف آن‌ها اکتشاف منابع جدید در ماه و یافتن راه‌هایی برای زندگی بشر در فضا هستند.


Mago Chaneru

استارتاپ Mago Chaneru توسط چیکاکو توسعه داده‌شده و معنای آن "کانال نوه‌ها" است. این شرکت پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را قادر می‌سازد تا به تماشای فایل‌های تصویری و عکس‌های نوه‌های خود بپردازند.

این شرکت دیوایسی 1700 دلاری را طراحی کرده که بر روی تلویزیون نصب می‌شود و زمانی که آخرین تصاویر و فایل‌های ویدیویی به آن ارسال می‌شود با ارسال یک پیام اطلاع‌رسانی، کاربر را از این امر آگاه می‌کند. استارتاپ یادشده موفق شد یک‌میلیون و سیصد هزار دلار آمریکا را از صندوق Incubate Fund دریافت کند.


Kaizen Platform

استارتاپ معروف به Kaizen Platform یکی دیگر از شرکت‌های نوپای ژاپنی است که Kaizen Ad را توسعه داده است. کایزن‌اد درواقع راهکاری برای بهینه‌سازی تبلیغات تصویری فیسبوک است. واژه کایزن اشاره به فلسفه بهینه‌سازی ممتد در کار دارد. کایزن‌اد ابزاری برای بازاریابی است که عملکرد تبلیغات را رصد کرده و در زمان افت عملکرد سعی در ارتقاء آن می‌کند.

کایزن‌اد در واقع بر تبلیغات نظارت کرده و آن‌ها را تغییر می‌دهد. پلتفرم کایزن اخیراً چهار میلیون و هفتصد هزار دلار را از چند سرمایه‌گذار دریافت کرده است. با این سرمایه جدید کل سرمایه فراهم‌شده در این استارتاپ به 23 میلیون دلار می‌رسد.


Candee

کاندی یک استارتاپ رسانه‌ای است که اخیراً 21 میلیون دلار را از سرمایه‌گذاران مخاطره پذیر دریافت کرده است. این شرکت روی مدیریت استعداد ویدیوهای زنده متمرکزشده است و تبلیغات مختلف و محتوای ویدیویی برای عموم را تولید می‌کند، اما اخیراً قصد دارد با جمع‌آوری سرمایه‌های جدید، اپلیکیشن Live Shop خود را توسعه دهد.

این اپلیکیشن به کاربر امکان می‌دهد تا ویدیوهای زنده را به مدت یک ساعت پست کند و بینندگان می‌توانند روی ویدیو کامنت گذاشته و یا مبادرت به خرید محصول معرفی‌شده در ویدیو کنند. استارتاپ Candee همچنین در شرکت LUTE سرمایه‌گذاری کرده است که یک شرکت تازه تأسیس رسانه اینستاگرام است. با چنین پیشرفت‌هایی شرکت Candee در حال تبدیل‌شدن به لیدر مدیریت استعداد و بازاریابی دیجیتال است و شرکت‌های سنتی فعال در این زمینه را پشت سر می‌گذارد.


Pear

این شرکت که مقر آن در فوکوکا ژاپن قرار دارد موفق به توسعه سایت Omni Core شده است که درواقع یک سایت خدمات حمایتی تجارت الکترونیک است. این سایت با ارائه خدمات مختلف به کاربر این امکان را می‌دهد تا فروش‌های مختلف سایت‌های معتبر تجارت الکترونیک را مدیریت کند.

استارتاپ Pear قصد دارد به مشتریانی که در طول ماه بیش از 270 هزار دلار فروش دارند خدمات مشاوره‌ای دهد و از آن‌ها دستمزد دریافت کند. این شرکت موفق شده است سرمایه اولیه 311 هزار دلاری جمع‌آوری کند. هرچند تعداد رقبای Pear بسیارند اما شرکت تأکید دارد که سهولت در استفاده و فهم ساده خدمات می‌تواند این شرکت را یک سر و گردن بالاتر از رقبا قرار دهد.


Rexit

استارتاپ Rexit یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات مربوط به ازدواج است و تاکنون توانسته است 490 هزار دلار را از فرشتگان سرمایه‌گذاری مخاطره پذیر دریافت کند. این شرکت پلتفرمی را توسعه داده موسوم به Gensen Wedding که اطلاعات مربوط به سالن‌های عروسی را در اختیار زوجین قرار می‌دهد و همچنین مشاوره‌هایی برای برگزاری بهتر مراسم در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. از زمان آغاز به فعالیت این شرکت، تاکنون تعداد 100 زوج از خدمات آن استفاده کرده‌اند.

منبع : ictstartups.ir

مطالب مرتبط