1 1 1 1 1 میانگین امتیاز 5.00

چگونه برای کسب و کار اسم انتخاب کنیم -2
چگونه برای کسب و کار اسم انتخاب کنیم -2

افراد چگونه آن را هجی می کنند وقتی هرگز نوشته شده اش را ندیده اند ؟

حالا بیایید چیزی که بالا گفتیم را برعکس کنیم. اگر کسی نام را بشنود و سپس بخواهد آن را هجی کند ، چگونه خواهد شد ؟

شما می توانید همان حرکت قبلی را استفاده کنید. به یک مرکز خرید یا فروشگاه شلوغ رفته و رهگذران را متوقف کنید. به آنها بگویید که دارید یک کسب و کار جدید شروع می کنید. نامتان را به اشتراک بگذارید و از آنها بخواهید که هجی اش کنند.

اگر هجی کردنش سخت باشد ، جستجوکردنش در گوگل یا پست کردنش در فیس بوک ، توییتر یا یِلپ سخت خواهد بود.

اگر هجی کردنش سخت باشد ، به اشتراک گذاشتنش سخت است.....و برای موفقیت لازم دارید که افراد آن را به اشتراک بگذارند.

پاسخ دادن به سؤالات بالا شما را در مسیر درست قرار می دهد. حالا شما به مشتریان خود و این که چگونه نامتان می تواند به کسب و کارتان کمک کرده و یا آسیب بزند ، منتقدانه تر فکر می کنید.

زمان جلوتر رفتن است...

چگونگی نام گذاری یک کسب و کار : 5 گام تا موفقیت

وقتی لیست سؤالات "چگونه باید..." را مروری کردید ، زمان آن است که به سمت چیزهای خوب و کارایی که در پایین میبینید بروید.

این 5 گام می تواند برای نام گذاری یک کسب و کار ، بلاگ ، پادکست ، اپلیکیشن یا تقریباً هرچیز دیگری استفاده شود.

گام اول : طوفان مغزی

زمان آن است که تعدادی کاغذ آورده و مقداری کار انجام دهید...و منظور من کاغذ است.

زمانی که شما ایده ها را می نویسید ، چیزی در ذهن شما اتفاق می افتد... وقتی بنویسید، به بخش های متفاوت تری از ذهن خود دست می یابید نسبت به اینکه تایپ کنید.

کاغذ و خودکار یا مداد دارید ؟ عالی است !

اگر شما سؤالات بالا را بررسی کردید ، یک موقعیت خوب وجود دارد...آن هم اینکه گیج شدید. شما ممکن است بخاطر این که نامهایی که داشتید درباره شان فکر می کردید ممکن است دیگر به کار نیایند ، ناامید شده باشید.

در زمان کمک به کارآفرینان برای فکرکردن درباره چگونگی نام گذاری کسب و کار ، من به یک مطلب از بلاگ که توسط یکی از بازاریابان مورد علاقه ام ، سِث گودین ، نوشته شده اشاره می کنم.

سِث مطلبی درباره این تکنیک نام گذاری مربوط به 2003 نوشت. در آن مطلب ، او نام “Lemonpie” (پای لیمو) را برای یک کسب و کار غواصی پیشنهاد کرد.

تا امروز ، من آن نام را فراموش نکرده ام. در واقع ، هردفعه که من به این نام فکر می کنم ، به یک شرکت غواصی ناموجود فکر می کنم.

شما نامی می خواهید که هجی کردنش ، گفتنش و مالکیتش در فضای وب ، آسان است...و شبیه "پای لیمو" ، می خواهید که در خاطر بماند.

راه انجام آن ، برای دستیابی به تمام آن اهداف ، درست کردن یک واژه است. یا بطور مشخص تر ، دو واژه رایج را برای درست کردن یک واژه جدید ترکیب کنید.

وقتی شما چیزی جدید می سازید ، موقعیت این را دارید که کسب و کارتان را برند کرده و وضعیت آن را به هر حال که می خواهید قرار دهید. هیچ منبع تاریخی در ذهن مشتری شما وجود ندارد که نام کسب و کارها سنتی هستند.

به Starbucks (استارباکس) فکر کنید. نامی که از کتاب Moby Dick آمد. هیچ ارتباطی با قهوه ندارد. شرکت این را با تجربه قهوه مترادف کرد.

نمونه های دیگری از این شامل مایکروسافت ، فیس بوک ، بد روبات و فایرفاکس هستند.

آسان ترین راه برای طی کردن این فرآیند ، جفت کردن دو واژه ای که هجی کردنشان آسان است با یکدیگر می باشد. دو واژه ای که وقتی باهم هستند برجسته باشند. یک تصویر بسازید. تأثیر گذاشته و در خاطر بمانید.

من می دانم شما نمی خواهید این را انجام دهید. این عجیب به نظر می رسد. ولی به من اعتماد کنید. مفید خواهد بود...و شما بعداً برای این ، از من تشکر خواهید کرد.

بنابراین ، روی برگه کاغذ خود ، دو ستون درست کنید.

در ستون اول ، یک لیست طولانی از صفات ، واژه های توصیفی ، رنگ ها ، حقایق و اطلاعات و... درست کنید. هرچیزی که به ذهن می آید.

شما ممکن است با : آبی ، قرمز ، نارنجی ، سفت و سخت ، نرم ، فولاد ، استوار ، چوب ، مایع ، گیلاس ، پرتقال ، تمیز و..... برخورد کنید.

هنوز اینجاییم ؟ باشه ، بیایید سراغ گام بعد برویم.

در ستون دوم ، لیستی از اسم ها ، اشیاء و چیزها بنویسید.

شما ممکن است بنویسید : درخت ، سنگ ، تخته سنگ ، کلوچه ، خودکار ، چنگال ، توپ ، بلوک ، تاک ، آتش ، در ، جوهر و.... .

سپس ، شما خواهید خواست که شروع به ترکیب واژه های لیست یک با لیست دو کنید.

تخته سنگ آبی ، تاک فولادی ، درخت پرتقال ، آتش مایع ، در قرمز.

من از این روش برای برخورد با اسم شرکت والدینم ، BurlapSky (آسمان کرباس) ، استفاده کردم...یک مشاوره بازاریابی دیجیتال است.

نتیجه ، یک تصویر در ذهن مشتریان آینده شما می سازد.

از یک تصویر برای نشان دادن نام در لوگو استفاده کنید. به کارت مربوط به کسب و کار خود (اصطلاحاً کارت ویزیت) اضافه اش کنید. در وبسایت قرارش دهید. اینها کمک می کند تا تصویر در ذهنشان گیر کند. این تقریباً فراموش شدنش را غیر ممکن می کند.

مردمی که 5سال پیش در یک رویداد شبکه ای ملاقات کردم ، سریعاً نام را به یاد می آورند... BurlapSky (آسمان کرباس).

برای من ، واژه ها معنای بیشتری دارند. آنها مجبور نیستند معنا داشته باشند ، ولی اگر یک داستان را بیان کنند کمک کننده است. ما داستان ها را به یاد می آوریم.

در یک منطقه کشاورزی روستایی رشد کردم....کرباس در تمام انواع مواد کشاورزی نظیر گونی حمل سیب زمینی یا توتون استفاده می شده است. کرباس یک ماده فوق العاده ساده و کارآمد است. سبک و محکم بوده و تنفس دارد. کاری را که قرار است و تصور می شود انجام دهد ، انجام می دهد. من فوق العاده ساده ها را دوست دارم.

و در ساحل شرقی ، ما آسمانهای آبی کارولینای خود را دوست داریم . بنابراین : ... BurlapSky (آسمان کرباس)

برای اینکه به یک اسم برسم و آن را انتخاب کنم ، دو روز و چندین ساعت وقت گرفت. هرچقدر که زمان نیاز دارید – چه کم و چه زیاد – صرف کنید ، ولی من رسیدن به 7-5 نام خوب از طریق این فعالیت را توصیه می کنم.

ما در دو گام بعدی ، آن ها را محدودتر خواهیم کرد.

منبع : http://supersimpl.com/name-a-business


به کانال ای سلکت در تلگرام بپیوندید؛ هر روز بروزیم.

https://t.me/eselect

مطالب مرتبط