1 1 1 1 1 میانگین امتیاز 5.00

How To Name A Business

چگونه برای یک کسب و کار اسم انتخاب کنیم؟

هرچیزی که درباره نام گذاری یک کسب و کار به شما گفته شده ، اشتباه است.

و اگر هیچ کسی چیزی درباره نام گذاری یک کسب و کار به شما نگفته است ، چیزی که به آن فکر می کرده اید اشتباه است.

چگونه این را می دانم ؟ توضیح خواهم داد.

بیایید زمان را به عقب برگردانیم...

در سال 1994 هستیم.

من تازه از دبیرستان فارغ التحصیل شده بودم و در حال شروع اولین نیمسالم در UNC Chapel Hill بودم. من در اولین کلاس تخصیص آدرس های ایمیل بودم.

درست یادم است. ما با دانشجوی جدیدالورود انگلیسی کلاسمان به سمت کتابخانه بزرگ رفتیم. سپس به نوبت پشت رایانه های ماموت نشستیم تا حساب ایمیل خود را راه اندازی کنیم.

درسته ، ایمیل چیز جدیدی بود. اینترنت داشت رواج پیدا می کرد. به dial-up فکر کنید.

2800مایل دورتر شخصی به اسم جِف تازه یک کسب و کار آنلاین را شروع کرده بود. یک فروشگاه تجارت الکترونیک بود که به منظور فروش کتاب طراحی شد.

در واقع ، هدف جِف این بود که بزرگترین فروشنده کتاب در دنیا بشود.

وبسایتش ؟ Cadabra.com

تا به حال به گوشتان خورده ؟

البته که نه ، و علت این است...

Cadabra یک نسخه کوتاه تر از Adbracadabra بود ، ولی هیچ کس ارتباط را متوجه نشد. این اسم بد بود و پتانسیل به فنا دادن شرکت را داشت.

ولی جِف واقعاً این نام را دوست داشت.

پس از آن ، یک روز ، یکی از وکلای جِف Cadabra را با Cadaver اشتباه گرفت. جِف نام را تغییر داد.

در ادامه ، یکسال بعد از راه اندازی ، جِف نام فروشگاه خرده فروشی آنلاین خود را عوض کرد.

او وبسایت را  به Amazon.com تغییر داد.

درباره اش شنیده اید ؟

جِف بِزوس Amazon را به این دلیل انتخاب کرد که عجیب و متفاوت بود و محل بزرگترین رودخانه ی دنیا بود. او خواست که Amazon.com عجیب ، متفاوت و بزرگترین خرده فروش در دنیا شود.

او همچنین خواست که نام شرکتش در هر دایرکتوری (فهرست راهنما) یا لیست های الفبایی ، در بالای لیست قرار بگیرد. بهینه سازی موتور جستجو در آن زمان به سختی وجود داشت.

Amazon یک نام عالی برای کسب و کار است.

برای نشان دار تر کردن برند ، در سال 2000 فلشی (پیکانی) به پایین لوگو اضافه شد که از حرف A به حرف Z اشاره می کند و یک صورت خندان را در لوگو درست می کند و به ما یادآوری می کند که شما می توانید هرچیزی از A تا Z را در amazon.com بیابید.

Amazon یک نام عالی برای کسب و کار است.

امروز ، Amazon در حقیقت بزرگترین خرده فروش در دنیاست و یک نام صمیمی شده است.

اگر همچنان نامش Cadabra بود ، اینطوری می شد ؟ مسلماً دانستنش سخت است ، ولی من شدیداً شک می کنم. گفتنش آنقدر آسان نیست...هجی کردنش ساده نیست...و اگر کسی به شما می گفت که به cadabra.com بروید ، موقعیت خوبی وجود دارد تا شما چیزی که وکیل جِف شنید را بشنوید...خوب نیست.

من مجذوب نام ها هستم. من نام های بسیاری برای کسب و کارها ، بلاگ ها ، اپلیکیشن ها و محصولات می دانم. من حتی یک چارچوب برای کمک به دیگران جهت دانستن نام عالی برای کسب و کار توسعه دادم.

اصل چیزی که شما لازم است درباره نام گذاری برای یک کسب و کار ، بلاگ ، پادکست یا اپلیکیشن بدانید ، این است :

چگونگی نام گذاری یک کسب و کار : با "چگونه" شروع کنید

آیا شما زمانی را که خودتان و دوستانتان مهمانی گرفتید و آن رستوران جدید نام خنده داری داشت ؟

تا امروز ، هردفعه که دور هم جمع می شوید آن داستان را بخاطر آورده و می خندید. در حقیقت ، شما پیش از این تصمیم گرفته اید که یک روز قصد بازکردن یک رستوران با آن نام را دارید.

این کار را نکنید.

می بینید که راهی که اکثر افراد درباره نام گذاری یک واحد تجاری جدید طی می کنند ، فکرکردن درباره چیزی است که دوست دارند...چیزی که آنها را خوشحال می کند...یا حتی چیزی که دوستان و خانواده شان فکر می کنند.

مشکلی که این رویکرد با آن مواجه است این است که شما ، دوستانتان و خانواده تان مشتریان شما نیستند. شما دارید به کسب و کارتان از یک منظر نگاه می کنید...از دید خودتان...که تحت تأثیر سالها درونیات و تجربه های به اشتراک گذاشته شده قرار دارد.

درونیات و تجاربی که مشتریان شما به اشتراک نمی گذارند.

شما لازم است که درباره انتخاب نام از دیدگاه مشتریانتان فکر کنید و این کار با پرسیدن سؤلات صحیح شروع می شود...سؤالات "چگونه باید...".

افراد چگونه کسب و کار ، پادکست یا اپلیکیشن من را پیدا خواهند کرد ؟

گوگل (Google) یِلپ (Yelp) توییتر(Twitter) کالیگز(Colleagues) اسپوز(Spouse) فرِند(Friend) وِندور (Vendor) کلایِنت(Client) کتاب کوپن(Coupon book).

گام هایی که مشتریان شما طی خواهند کرد تا به شما برسند کدام اند ؟

اگر آنها جستجوی آنلاین انجام دهند ، چه واژه هایی را جستجو خواهند کرد ؟ آیا بخاطر اینکه درباره شما چیزی شنیده اند ، نام مخصوص شما را جستجو خواهند کرد ؟ یا نوع محصولی که شما میفروشید یا خدمتی که ارائه می کنید را جستجو خواهند کرد ؟

اگر به دنبال ارجاع دهنده ها باشند ، از چه کسی خواهند پرسید؟ چه چیزی خواهند پرسید ؟

دقیقه ای زمان بگذارید و 3-2 راهی که فکر می کنید مشتریان جدید از طریق آنها شما را خواهند یافت را بنویسید.

فکرکردن به این قضیه ، برایتان سخت است ؟ از مشتریان قبلی یا کسی دیگر که می شناسید بپرسید. کسی که از رقبا یا جایگزین هایی برای چیزی که شما ارائه می کنید ، استفاده می کند. ببینید آنها چه می گویند.

طرفداران من چگونه نام من را گسترش خواهند داد ؟

زمانی من یک سایت در فضای وب برای ساخت اجتماعات با نام Ning کشف کردم.

هیچ گاه درباره Ning در محیطی پر سروصدا به کسی چیزی گفته اید ؟

من این کار را انجام داده ام....جالب نیست.

Ning را بلند به خودتان بگویید...

حالا نزدیک شدن به گوش کسی را تصور کنید. موسیقی می کوبد...افراد می خندند. به آنها بگویید Ning.com را بررسی کنند...بدون هجی کردن آن.

ایده را می گیرید.

توجه خود را به سمت بزرگترین طرفدارانتان جلب کنید. آن مشتریان وفادار که به همه کس می گویند که درباره شما می دانند و افراد را به سمتتان می فرستند.

چگونه نامتان را گسترش خواهند داد ؟ چگونه آن را به اشتراک خواهند گذاشت ؟ اگر جوان هستند شاید از پیام متنی ، پیام رسان فیس بوک یا اسنپ چت استفاده کنند.

یک مخاطب با سن بالاتر ، ممکن است بصورت حضوری صحبت کنند ، با تلفن بگویند یا از ایمیل استفاده کنند.

آیا مشتریان شما نظراتشان را در یِلپ (Yelp) قرار خواهند داد ؟ از امکان بررسی (check-in) فیس بوک استفاده می کنند ؟ عکس هایی در اینستاگرام قرار می دهند ؟

اگر افراد هدف کسب و کار شما 30-21 ساله هایی هستند که زمان زیادی را در گروه های بزرگ در کافه ها یا رستوران های پرهیاهو می گذرانند چه ؟ آیا تلفظ و شنیدن نام شما راحت است ؟ آیا قابل به خاطر سپردن است؟

چگونه نام کسب و کارم ، من را از رقبا متمایز می کند ؟

آیا نام من در انظار یا اذهان و افکار ، خودنمایی خواهد کرد ؟ به افراد کمک کنید تا تجسم کنند ما چه کسی هستیم و چه کاری انجام می دهیم ؟ آیا نامتان باعث تحریک و کنجکاوسازی خواهد شد ؟

اگر کسی در حال بررسی چندین جایگزین است ، آیا نام شما به شما کمک می کند تا به خوبی دوام بیاورید ؟

چگونه من از تکنولوژی، نام های دامنه ، ایمیل و رسانه اجتماعی استفاده خواهم کرد ؟

آیا می توانید یک نام دامنه که هجی کردنش آسان باشد ، مختصر بوده و کوتاه باشد را بگیرید ؟ بدون مخفف سازی و بدون خط فاصله.

سخت تر شد...ولی مهم است. اگر شما یک شرکت مشاوره ، شرکت حقوقی یا شرکت حسابداری رسمی هستید ، هیچ کس نشان های (امضاهای) همکاران شما را به یاد نمی آورد. Smith Smith Adams Johnson and Goldstein (اسمیث اسمیث آدامس جانسون و گُلدستین) شد ssajg.com . فراموشش کنید.

شما ممکن است بتوانید آن را هجی کنید ، ولی آدرس ایمیلتان را چه خواهید کرد ؟
"مدارک را به این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید  برایم ایمیل کنید".

آیا می توانید از پایان یافتن با LLC ، INC یا امثال آن خودداری کنید ؟ آمازون (Amazon) اگر نام دامنه اش amazoninc.com یا amazonllc.com بود ، چیزی که الآن هست نبود.

واحدهایی مانند کافه ها ، اغذیه فروشی ها ، پادکست ها و برخی بلاگ ها می توانند یکم بیشتر دور شوند. اشکالی ندارد دامنه تان این ها را شامل شود.

حالا پروفایل های رسانه اجتماعی چطور ؟ برای مثال ، سایتهایی مانند توییتر (Twitter) برای نام ها ، محدودیت کاراکتر دارند. نام های طولانی یا کار نخواهد کرد یا بیش از حد محدودیت 140 کاراکتر استفاده می شود.

آیا رسانه اجتماعی برای کسب و کار شما مهم خواهد بود ؟ اگر این گونه است ، ممکن است ارزشش را داشته باشد که ببینید نام های بالقوه تان به کار خواهند آمد یا خیر.

چه مدت افراد نیاز خواهند داشت تا نام مرا بخاطر بیاورند ؟

من غذای چینی را از اینجا تا 15 دقیقه دورتر در جاده ، دوست دارم. آنها یک اسم کلی و عمومی دارند. چیزی شبیه "بهترین غذای چینی" یا "چین بزرگ".

من از آنجا هردوماه یکبار اطلاعات میگیرم. هردفعه که می خواهم برای یک سفارش تماس بگیرم ، مجبورم در گوگل عبارت "غذای چینی" را جستجو کنم.

اگر یک رستوران چینی جدید با یک غذای – اگر بهتر نه – خوب ، 5دقیقه زودتر بالا بیاید ، چه رخ خواهد داد؟

چرخه فروش های شما چه مدت است ؟ یک شخص چه مدت نیاز دارد تا نام شما را به خاطر بیاورد ؟

تصور کنید شما خدمات مدیریت IT (فناوری اطلاعات) می فروشید. شما در صنعتی هستید که تکیه بر قراردادهای دوساله دارد. پیش بینی شما ، 6ماه ماندن در آن است. آیا آنها 18ماه بعد شما را به خاطر خواهند آورد ؟

از طرفی دیگر ، اگر شما هنر را در یک گالری در یک مرکز خرید می فروشید چه ؟ آیا نام جذاب خواهد بود و موجب کشش افراد در حالی که دارند رد می شوند یا در طول بازدید آنها خواهد شد ؟

افراد زمانی که هرگز گفتن آن (نام) را نشنیده اند ، چگونه آن را خواهند گفت ؟

نامی که بعنوان نام کسب و کار جدیدتان انتخاب کرده اید را بنویسید. به یک مرکز خرید یا فروشگاه خواربار شلوغ بروید. بصورت تصادفی افراد را متوقف کرده و از آنها تقاضا کنید که نوشته ی روی کاغذ را تلفظ کنند.

چه رخ داد ؟

اگر نام شما غیر عادی بوده و یا خواندنش آسان نباشد ، شما خودتان را در حال تصحیح گویش مشتریان آینده جدیدکه می خواهند نامتان را ببرند خواهید یافت.

اگر افراد از تلفظ نامتان بخاطر ترس از اشتباه گفتن آن یا خجالت شدن هراس داشته باشند چه ؟

من به شخصه ، از تلفظ Lululemon (لولولمون) یا Stella Artois (استلا آرتویس) در ملأ عام انصراف می دهم.

 

منبع : http://supersimpl.com/name-a-business

مطالب مرتبط