1 1 1 1 1 میانگین امتیاز 5.00

سیمیلار وب در مقابل الکسا قسمت پایانی

سیمیلار وب در مقابل الکسا - قسمت پایانی
بخش مقایسه سایت
ویژگی های بخش "مقایسه سایت" در هردوی الکسا و سیمیلار وب ، قطعاً ویژگی های مفیدتر و جذاب تر این دو هستند. ما به دنبال هوش رقابتی هستیم – خُب چه راهی برای پیداکردن آن بهتر از مقایسه رقبای برتر شما به یکباره است !

 در حالی که ویژگی مقایسه الکسا به کاربر اجازه واردکردن تا 10دامنه را می دهد ، سیمیلار وب به شما اجازه اضافه کردن دامنه تا فقط 5عدد را می دهد ؛ بنابراین بخاطر هدف این مقایسه ، تعداد دامنه را در این بخش به 5مورد محدود کردیم. برای فهم بهتر رقابتی بودن amazon.com در فضای وب ، ما این سایت را با ebay.com , bestbuy.com , walmart.com و overstock.com مقایسه کردیم.

ویژگی "مقایسه" سیمیلار وب

ویژگی "مقایسه سایت" در سیمیلار وب فقط برای برجسته کردن اطلاعاتی که شما بدست می آورید نیست ، بلکه رنگ های روشن و نمایش بصری داده ها این را کمی سرگرم کننده تر کرده است. در حالی که سایت انتخابی خود را تجزیه و تحلیل می کنید ، به سرعت و آسانی می توانید دامنه های رقبا را با کلیک کردن روی دکمه "مقایسه (Compare)" در بالای صفحه اضافه کنید تا یک مقایسه جامع بین تمام دسته های اطلاعات سیمیلار وب را ارائه کند.

ویژگی "مقایسه" سیمیلار وب

ویژگی "مقایسه" سیمیلار وب2
چگونه می توانم از این اطلاعات استفاده کنم ؟

زیبایی واقعی ویژگی "مقایسه سایت" سیمیلار وب این است که حالا شما می توانید وبسایت های بیشتری را بر اساس دقیقاً همان معیارهایی که سایت اصلی را بر اساس آنها مقایسه کرده بودید ، مورد قیاس قرار دهید.

این یعنی شما می توانید در عرض چند ثانیه ، از تجزیه و تحلیل منابع ترافیک ، اطلاعات مربوط به جستجو ، ترافیک ارجاعی ، کلیدواژه ها و موارد دیگر یک سایت ، به سمت تجزیه و تحلیل دقیقاً همان معیارها برای 5 دامنه مختلف بروید. این می تواند یک آگاهی دهنده واقعی باشد ؛ اگر سایت شما نسبت به رقبایش در عرصه های مشخصی کاملاً عقب مانده است ، به این استراتژی هرچه زودتر باید دوباره فکر کرد !

 

بخش "مقایسه های سایت" الکسا

ویژگی "مقایسه سایت" الکسا یک بخش مستقل است که یک مجموعه از معیارها که شما می توانید بوسیله آنها تا 10 وبسایت را مقایسه کنید ، ارائه می دهد. این معیارها شامل موارد ذیل اند :

معیارهای ترافیکی و روندهای ترافیک تاریخی : شامل یک مقایسه از رتبه الکسا ، دسترسی و بازدید صفحه های سایت های انتخابی.


بازدیدکنندگان منحصر به فرد ماهانه : فقط در پلن "پیشرفته" در دسترس است.


معیارهای سرگرم شدن و مشغول شدن : شامل بازدید صفحه های انجام شده توسط هر کاربر ، ضریب بازگشت و زمان صرف شده در سایت.


منابع ترافیک : سایت ها را بر اساس سهم از ترافیک ناشی از جستجو ، ترافیک ناشی از شبکه های اجتماعی ، ترافیک ناشی از لینک ها و ترافیک مستقیمی که وارد آنها می شود ، مقایسه می کند.


معیارهای خوشنامی : شامل سایت هایی که لینک سایت در آنهاست ، لایک و به اشتراک گذاری های فیس بوک و گوگل پلاس.


دموگرافی ها : الکسا دموگرافی های بازدیدکنندگان هر سایت را در مقابل "میانگین اینترنت" مقایسه می کند ؛ نظیر : جنسیت ، تحصیلات ، مکان ، سن ، درآمد ، نژاد و فرزندان.

 بخش "مقایسه های سایت" الکسا

 

چگونه می توانم از این اطلاعات استفاده کنم ؟

اکثر معیارهایی که در بخش "مقایسه سایت" ارائه شده اند ، همانند آنهایی هستند که در بخش "دورنمایی از سایت" می باشند. گرچه ، معیارهای بیشتری وجود دارد که می توانند نه تنها برای مقایسه ، بلکه برای یادگیری بیشتر درباره سایتتان مفید و جذاب باشند.

این معیارهای بیشتر نظیر جزئیات منبع ترافیک و معیارهای خوشنامی ، اطلاعات اضافی و منبعی برای ایده های تقویت بیشتر سایت را به بازاریابان و فروشندگان ارائه می کند.

 بخش "مقایسه های سایت" الکسا

بعنوان مثال ، معیارهای خوشنامی نشان می داد که bestbuy.com باید برای صفحه فیس بوکش خیلی کار کند. با نگاه کردن به صفحه های فیس بوک رقبا با بیشترین لایک ها و اشتراک گذاری ها (amazon.com , ebay.com و walmart.com، bestbuy.com )احتمالاً می توانست از روش های موجود برای تشویق کاربران به مشغول شدن و سرگرم شدن با صفحه فیس بوکش الهاماتی بگیرد.

 

بخش "آگاهی های بیشتر و اطلاعات موبایل" سیمیلار وب

اگر عرصه ای وجود دارد که سیمیلار وب در آن بصورت آشکار برجسته است ، آن عرصه بخش آگاهی های بیشتر و اطلاعات موبایل ارائه شده در پلتفرمش است. در زمانی که همه چیز به سمت موبایل می رود ، بازاریابان و فروشندگان ، عرضه کنندگان و تمام کسب و کارهای آنلاین نیاز به دنبال کردن عملکرد خود و رقبای خود در عرصه موبایل دارند. از آنجاییکه ما نمی توانیم در این موقعیت یک قیاس صحیح از ویژگی های الکسا ارائه دهیم، در ادامه یک تصویر از برخی از ویژگی های اضافی سیمیلار وب خواهید دید :

تجزیه و تحلیل صنعت

شامل کل بازدیدهای دسکتاپی ، آمار ترافیک بر اساس دسته بندی ، زیردسته ها ، ترافیک هر کشور ، منابع ترافیک ، سردسته ها و موارد دیگر.

 تجزیه و تحلیل صنعت


تجزیه و تحلیل اپلیکیشن موبایل

شامل رتبه بندی اپلیکیشن در دسته اصلی و دسته بندی های بیشتر، سرگرم شدن و مشغول شدن به برنامه اندروید ، الگوهای استفاده و موارد دیگر. تجزیه و تحلیل اپلیکیشن موبایل اجازه مقایسه بین تا 5 اپلیکیشن را نیز می دهد.

 تجزیه و تحلیل اپلیکیشن موبایل


کلیدواژه های گوگل پلی

شامل وضعیت اپلیکیشن در گوگل پلی برای کلیدواژه انتخابی.

 کلیدواژه های گوگل پلی


دقت و صحت و منابع اطلاعاتی

سیمیلار وب

با توجه به وبسایت سیمیلار وب ، اطلاعات آنها از 4 منبع اصلی جمع آوری می شود :

  1. پنل سیمیلار وب : با بالای 200میلیون دستگاه تحت نظارت در بالای 190 کشور ، اطلاعات پنل از ده ها هزار افزونه و اپلیکیشن نرم افزاری جمع آوری می شود.
  2. کرم سیمیلار وب : کرم های وب سیمیلار وب بالای 2میلیارد صفحه وب را در هر ماه به منظور تجزیه و تحلیل محتوای فضای وب اسکن می کند.
  3. اطلاعات مربوط به همکاری (مشارکت) و ISP : ارائه دهندگان سرویس اینترنت محلی در کشورهای مختلف به سیمیلار وب در جهت جمع آوری اطلاعات اپلیکیشن و مسیر کلیک (کلیک استریم – clickstream) کمک می کند.
  4. مجموعه یادگیری ارزیابی مستقیم : صدها هزار وبسایت و اپلیکیشن که منابع ارزیابی مستقیم ارائه می کنند، بصورت مستقیم به سیمیلار وب متصل شده اند.

 

سیمیلار وب ادعا می کند که اطلاعات جمع آوری شده آنها به منظور حصول اطمینان از حذف جانبداری های آماری از نمونه هایشان به دقت بررسی و غربال شده است. الگوریتم ترافیک آنها بازدیدها را به منظور حصول اطمینان از وجود دقت در حداکثر ممکن در نمایش اطلاعات ، بصورت روزانه محاسبه می کند.

تیم ما یک آزمایش کوچک انجام داده : تجزیه و تحلیل وبسایت تعدادی از مشتریانمان در هردوی سیمیلار وب و گوگل آنالیتیک به منظور مقایسه نتایج. آزمایشات ما نشان داد که اطلاعات ترافیکی سیمیلار وب (بازدیدها و منابع ترافیک) بصورت منطبق تر اطلاعات را از گوگل آنالیتیک برای سایتهایی با مجموع بیشتری از ترافیک (بالای 50هزار بازدید ماهانه) نمایش داده است. گرچه ، اطلاعات سیمیلار وب از بابت اصول گزارشگری روندهای ترافیک و توزیع ها (بدون در نظر گرفتن اندازه سایت) کاملاً درست بود.

الکسا

اطلاعات ترافیکی الکسا از پنل ترافیکی آنها با نمونه برداری رفتار میلیون ها کاربر آنلاین از طریق یکی از بالای 25000 افزونه مرورگر، جمع آوری می شود. در رأس افزونه ها ، الکسا اطلاعات را از سایتهایی که اسکریپت الکسا در آنها نصب شده (و معیارهایشان تأیید شده) نیز در می آورد.

ما اطلاعات الکسا را با گوگل آنالیتیک برای تعدادی از وبسایت های مشتریانمان مقایسه کرده ایم. در حالی که معیارهای مشخصی نظیر بازدیدصفحه انجام شده در هر جلسه بازدید و دموگرافی مخاطبان در نظر گرفته شده اند ، بقیه به این شکل دقیق و درست نبودند. اگرچه ، ما متوجه شدیم که برای سایتهایی با ترافیک بیشتر ، جزئیات منابع ترافیک (در بخش "مقایسه سایت" الکسا) نتایج گوگل آنالیتیک را بهتر و نزدیک تر تقلید کرده است. جالب است که برای سایتهایی با حجم کمتری از ترافیک (در دامنه 70.000 – 60.000 بازدیدکننده در هر ماه) که دارای رتبه هایی بالاتر از حداکثر - یعنی 100.000 - هستند ، الکسا نمی توانست هیچ اطلاعاتی ارائه کند ، در حالی که سیمیلار وب یک تجزیه و تحلیل کامل ارائه کرد.

چیز دیگری که باید به آن توجه داشت : این است که اکثر اطلاعات الکسا بر اساس اطلاعات جمع آوری شده 3 ماه گذشته است ، در حالی که سیمیلار وب به شما اجازه می دهد که دامنه زمانی اطلاعات را برای تجزیه و تحلیل معیارها ، از 1ماه تا 12ماه پیش تغییر داده و تنظیم کنید.

 

خُب ، سیمیلار وب یا الکسا ؟

درحالی که این واضح است که پلن های الکسا بسیار به صرفه تر هستند ، کسی نمی تواند تعداد ویژگی ها و اطلاعات اضافی که سیمیلار وب ارائه می کند را رد کند ؛ مخصوصاً در مورد اطلاعات وب موبایل.

کاربر در الکسا ، تجربه یک تعامل ساده و واضح را دارد ، اما در پلتفرم سیمیلار وب درک بیشتری نیاز دارد و تعاملی تر بوده و اطلاعات در آن بصورت بسیار بصری و دارای اَشکال ارائه شده که باعث فهم آسان تر و همچنین به اشتراک گذاشتن آسان آنها با تصمیم گریندگان کلیدی دیگر می شود.

اگر به دنبال یک مختصر سریع از ترافیک سایت خود یا رقبای خود ، دموگرافی های کاربری و محبوبیت کلی هستید ، الکسا نیازهای هوش رقابتی شما را برطرف کرده و شما را راضی خواهد کرد. برای بازاریاب (فروشنده) فهمیده که در عرصه دیجیتال فعالیت دارد یا یک شخص حرفه ای در کسب و کار که برای استراتژی بازاریابی و تصمیم گیری ، به دنبال اطلاعات رقابتی واقعی می باشد ، سیمیلار وب می تواند بهترین انتخاب باشد.

 

منبع : http://www.seperia.com/blog/competitive-intelligence-tool-reviews/similarweb-vs-alexa

هر روز با یک مطلب جدید از معتبرترین سایت های جهان با شما هستیم؛ با ما همراه باشید.