1 1 1 1 1 میانگین امتیاز 5.00
سیمیلاروب در مقابل الکسا - قسمت دوم


معیارهای بیشتر

در حالی که ممکن است به نظر برخی افراد ، بخش "بررسی اجمالی" (Site Overview)سیمیلار وب از بابت اطلاعات و آگاهی هایی که می دهد در مقایسه با الکسا مختصرتر باشد ، دسته بندی های بیشتری از معیارها توسط این پلتفرم ارائه شده که نسبت به آنهایی که توسط الکسا ارائه شده بیشتر است.

بیایید نگاهی به برخی از این معیارهای کلیدی بیاندازیم.


به یاد داشته باشید که دامنه اطلاعات برای سیمیلار وب و الکسا هردو برای 12 ماه گذشته تنظیم شده است.

 

اطاعات درباره کلیدواژه ها

بخش جستجوی سیمیلار وب

بخش جستجوی پلتفرم سیمیلار وب چیزی بیشتر از یک رتبه بندی کلیدواژه ها ارائه می کند. در اینجا اطلاعات ذیل به ما ارائه می شود :

کل بازدیدها : بازدیدهایی که ناشی از موتورهای جستجو در طول 12ماه گذشته از amazon.com انجام شده. همچنین این اطلاعات روی یک شکل تعاملی که روند تمام بازدیدهای انجام شده از طریق جستجو ، بازدیدهای ناشی از نتایج جستجوی معمولی و بازدیدهای ناشی از نتایج جستجویی که بابت آنها هزینه ای پرداخت شده  را نشان می دهد ، به نمایش در می آیند.

اورگانیک/بابتش هزینه ای پرداخت شده :(Organic/ Paid) حجم ترافیک های معمولی و ترافیک هایی که بابت آنها هزینه ای پرداخت شده.

تمام واژه های جستجو : کلیدواژه هایی که ترافیک معمولی و ترافیکی که بابتش هزینه ای پرداخت شده را به amazon.com ارسال می کند که بر اساس درصد ترافیکی که هر کلیدواژه در جستجو به سایت ارسال می کند. این لیست می تواند بر اساس نوع ترافیکی که در اثر جستجو وارد سایت شده ، کانال های جستجو و منابع فیلتر شود.

واژه های پراستفاده بین واژه های جستجو.

تبلیغات جستجو : یک نگاه واقعی به تبلیغات amazon.com که بابت آنها هزینه ای پرداخت شده و کلیدواژه هایی که بخاطر آنها آن تبلیغات ظاهر می شوند.

 بخش جستجوی سیمیلار وب


چگونه می توانم از این اطلاعات استفاده کنم ؟

اطلاعات کلیدواژه در اینجا می تواند به شما درباره کلیدواژه های هدف رقیبتان به شما آگاهی بدهد ، که می تواند به استراتژی هدف گیری کلیدواژه شما کمک کند. این آگاهی ها شامل مواردی نظیر اینها هستند : آنها چه کلیدواژه هایی را هدف گرفته اند که شما نگرفتید ، آیا کمپین های تبلیغاتی ایجاد شده توسط آنها در سرویس های تبلیغاتی باعث جذب ترافیک شده و شما هنوز در آن سرویس ها تبلیغ نکرده اید ، ایده هایی برای کپی آگهی و خیلی موارد دیگر.

بخش "کلیدواژه های سایت" الکسا

بخش "کلیدواژه های سایت" الکسا 3دسته اطلاعات کلیدواژه ارائه می کند :

کلیدواژه های اورگانیک : بر اساس درصد ترافیک ناشی از جستجویی که هر کلیدواژه وارد amazon.com می کند رتبه بندی می شوند.

کلیدواژه هایی که بابت آنها هزینه ای پرداخت شده : بر اساس تعداد تبلیغاتی که برای هر کلیدواژه ظاهر می شود رتبه بندی می شوند.

موقعیت ها (فرصت ها) : کلیدواژه هایی که ترافیک وارد amazon.com می کنند ولی توسط سایت رقبا نیز مورد هدف قرار گرفته اند را نشان
می دهد.

 بخش "کلیدواژه های سایت" الکسا


چگونه می توانم از این اطلاعات استفاده کنم ؟

یک نگاه مقداری ساده تر نسبت به کلیدواژه های سایت ارائه کرده و می تواند به شما در جهت یافتن کلیدواژه های جدید مورد هدف گذاری (هم برای جستجوی معمولی و هم جستجویی که بابت آن هزینه ای پرداخت شده) و همچنین بررسی رقابتی بودن کلیدواژه های برتر کمک کند.

 

اطلاعات وبسایت های ارجاع دهنده و بک لینک ها

بخش "ارجاعی ها"ی سیمیلار وب

در این بخش ، اطلاعاتی درباره سایتهایی که ارجاع دهنده ترافیک به amazon.com هستند و اطلاعاتی درباره خود ترافیک ارجاعی به ما نشان داده می شود ؛ شامل :

کل بازدیدهای ناشی از وبسایت های ارجاع دهنده


تا 500 سایت ارجاع دهنده (شامل دسته ، رتبه جهانی و سهم ترافیک هر وبسایت)

 بخش "ارجاعی ها"ی سیمیلار وب


چگونه می توانم از این اطلاعات استفاده کنم ؟

اطلاعات ارجاعی ها بصورت واضح بیان شده و همچنین شامل امکان فیلتر نتایج بر اساس دسته وبسایت و یا یک جستجوی ساده به منظور بررسی سهم یک دامنه در ترافیک ارجاعی می باشد. این اطلاعات برای پیداکردن سایتهای برتر در زمینه ارسال ترافیک (در حال حاضر) به سایتهای شما و یا رقبایتان مفید است که به شما این امکان را می دهد تا چه سایتهایی برای ایجاد (یا تقویت) رابطه های تجاری و بازاریابی مناسب ترین هستند.

 

بخش "سایتهایی که لینک سایت در آنهاست" الکسا

الکسا در اینجا یک لیست از دامنه هایی که در آنها به amazon.com لینک زده شده را ارائه می کند (1.038.956 سایت). این لیست شامل دامنه ، رتبه جهانی دامنه و صفحه ای که بیشترین ترافیک را از آن دامنه وارد سایت شما می کند می باشد.

بخش "سایتهایی که لینک سایت در آنهاست" الکسا


چگونه می توانم از این اطلاعات استفاده کنم ؟

مزیت "لیست لینک ها"ی الکسا این است که اساساً یک گزارش کامل از بک لینک ها است. گرچه ، مقدار ترافیکی که به دامنه انتخابی شما از این دامنه ها ارسال می شود ، به شما نشان داده نمی شود. همچنین در این باره که این لینک ها چه زمانی اضافه شدند و در هر دامنه چند لینک وجود دارد ، اطلاعاتی وجود ندارد. برای یک تجزیه و تحلیل بهتر از تاریخچه بک لینک های سایت خود یا رقبا ، پیشنهاد ما بررسی ahrefs.com بجای بخش "سایتهایی که لینک سایت در آنهاست" الکسا می باشد.

منبع : http://www.seperia.com/blog/competitive-intelligence-tool-reviews/similarweb-vs-alexa

هر روز با یک مطلب جدید از معتبرترین سایت های دنیا با شما هستیم؛ با ما همراه باشید