1 1 1 1 1 میانگین امتیاز 5.00
سیمیلار وب در مقابل الکسا - قسمت اول


سیمیلاروب در مقابل الکسا
در حال رقابت باهم بر روی هوش رقابتی

سیمیلار وب و الکسا دو مورد از بزرگترین ها در عرصه هوش رقابتی آنلاین هستند. الکسا یکی از معروف ترین و رایج ترین ابزارهای هوش رقابتی دنیاست که سال هاست مورد استفاده اکثر فروشندگان ، عرضه کنندگان و مجریان کسب و کار می باشد.

سیمیلار وب ، شرکتی که در طول 8 سالش به سرعت رشد کرده ، در مبحث اطلاعات ترافیکی ، رتبه دهی وبسایت ها و... به الکسا قدرت خوبی می بخشد.

تصمیم گرفتیم تا این دو مرکز قوی هوش رقابتی را در مقابل هم قرار دهیم تا به شما کمک کنیم که در این باره که کدام ابزار مناسب بازاریابی و نیازهای مربوط به تصمیم گیری های تجاری شماست ، تصمیم بگیرید.

با هدف مقایسه ، ما سیمیلار وب و الکسا را بوسیله محبوب ترین پلن هایشان مورد قیاس قرار دادیم – یعنی ، پلن هایی که کاربران را برای خرید تشویق می کنند – پلن "پیشرفته" سیمیلار وب در مقابل پلن "آگاهی و بینش" الکسا.

ما سایت amazon.com (آمازون) را بعنوان دامنه مورد تست انتخاب کردیم.

 

اطلاعاتی که بخش "بررسی اجمالی" (site overview)ارائه می دهد

در حالی که در پلن "پیشرفته" سیمیلار وب ، شما می توانید اطلاعات مربوط به یک مقطع زمانی انتخابی را مشاهده کنید (قابل انعطاف است) ، اطلاعاتی که بخش "بررسی اجمالی"(site overview) الکسا به شما می دهد ، بر اساس میانگینی از داده های 3 ماه پیش است. بنابراین بخاطر این که هدف ، مقایسه بخش "بررسی اجمالی"(site overview) می باشد ، ما دامنه اطلاعات را در سیمیلار وب بر اساس 3 ماه گذشته تنظیم کرده ایم.

سیمیلار وب(SimilarWeb)

اطلاعاتی که در بخش "بررسی اجمالی" (site overview)سیمیلار وب ارائه می شود ، به دو بخش اصلی تقسیم می شود : مخاطبان وبسایت و منابع ترافیک.

بررسی اجمالی مخاطبان(Audience Overview)

بخش "بررسی اجمالی مخاطبان"(Audience Overview) ، یک طرح واضح از معیارهایی نظیر موارد ذیل ارائه می کند :

* کل بازدید ها : بازدیدکنندگان غیر یکتا. همچنین شامل یک شکل تعاملی است که میانگین بازدیدهای ماهانه ، میانگین مدت بازدید ، صفحات بازدیدشده در هر بازدید و ضریب بازگشت را نمایش می دهد. (*ضریب بازگشت : ضریب بازگشت یا درصد خروج یا نرخ پرش به معنی تعداد کاربرانی است که پس از ورود به سایت شما بدون مشاهده هیچ صفحه دیگری از آن خارج میشوند. ضریب بازگشت (Bounce Rate) به میزان حضور آنها در صفحه شما بستگی نداشته و معیاری برای سنجش جذابیت سایت شما از دید بازدیدکنندگان است.)

* رتبه های وبسایت : رتبه ها بصورت جهانی ، کشوری و بر اساس دسته بندی ارائه می شوند.

* ترافیک دریافتی از هر کشور : درصد های 5 کشوری که بیشترین ترافیک را به amazon.com می فرستند.

* منابع ترافیک : درصدهای تفکیکی کانال های ارسال کننده ترافیک( در تست ما به amazon.com ).

 بررسی اجمالی مخاطبان(Audience Overview)

رتبه جهانی : 13

میزان ترافیک از سپتامبر تا نوامبر 2015 : 3.153.000.000

درصد ترافیک دریافتی از ایالات متحده آمریکا : 72%

3 منبع برتر ترافیک : مستقیم 42% - جستجو 26% - ارجاع ها 24%

 

بررسی اجمالی ترافیک(Traffic Overview)

بخش "بررسی اجمالی ترافیک" نگاه مقداری عمیق تر در زمینه ترافیک یک دامنه ارائه کرده و معیارهای ذیل را عرضه می کند :

* سهم بندی ترافیک : همانند منابع ترافیک در بخش "دورنمایی از مخاطبان" ، این قسمت نیز یک تفکیکی از ترافیک را بر اساس منبع ارائه می کند.

* حجم ترافیک بر اساس منبع : شکلی که حجم ترافیک ماهانه از هر منبع را نمایش می دهد.

* ترافیک طبیعی در مقابل ترافیکی که بابت آن هزینه ای پرداخت شده : درصد ترافیکی که بازدید amazon.com را انجام داده را با جستجوی طبیعی (مخالف نتایج جستجویی که بابت آنها هزینه ای پرداخت شده) مقایسه می کند. (برای ترافیک وارد شده از طریق دسکتاپ)

 بررسی اجمالی ترافیک(Traffic Overview)

درصد ترافیک طبیعی : 98%

حجم ترافیک از سپتامبر تا نوامبر 2015 : مستقیم (1.325.751.534) ، جستجو (820.552.800) ، ارجاع ها (764.391.789)

چطور می توانم از این اطلاعات استفاده کنم ؟

سیمیلار وب یک دورنمای مختصر و واضح از ترافیک یک دامنه و آمار مخاطبان آن ارائه می کند. شما می توانید در عرض چند ثانیه ، روند ترافیک را بررسی کرده ، به محبوب ترین منابع ترافیک یک دامنه پی برده – شاید کانال های بکر ترافیک را برای سایت خود پیدا کنید – و شدت و ضعف مشغول شدن و جذب شدن افراد به سایت را بررسی کنید.

 

الکسا(Alexa)

بخش "بررسی اجمالی سایت"(site overview) الکسا یک مجموعه جامع از معیارهای مورد استفاده ما در جهت تجزیه و تحلیل یک دامنه را ارائه می کند. این معیار ها شامل موارد ذیل اند :

* رتبه ترافیکی الکسا : با استفاده از میانگین بازدیدکنندگان روزانه و بازدید صفحه های یک سایت در طول 3ماه گذشته ، محاسبه می شود و نشان دهنده محبوبیت یک دامنه (amazon.com) در مقایسه با دامنه های دیگر می باشد.

* معیارهای بازدیدکننده منحصر به فرد ماهانه : در طول 30 روز گذشته محاسبه می شود و فقط در پلن "پیشرفته" قابل استفاده است.

* تقسیم بندی جغرافیایی مخاطبان : درصدبندی کشوری کاربرانی که amazon.com را بازدید کرده اند را نشان می دهد. (اینکه هر کشور چند درصد بازدیدها را انجام داده)

* معیارهای سرگرم شدن کاربران با سایت : ضریب بازگشت ، بازدید صفحه های انجام شده توسط هر بازدیدکننده و مدت زمان صرف شده روزانه در سایت را بر اساس 3 ماه گذشته نشان می دهد.

* بازدید کنندگان چگونه به سایت شما وارد می شوند ؟ : شامل درصد ترافیک ناشی از موتورهای جستجو (هم نتایج جستجوی رایگان و هم نتایج جستجویی که بابت آنها هزینه ای پرداخت شده) ، کلیدواژه های برتر (که با "گزارش کامل کلیدواژه ها"ی الکسا ارتباط دارد) و 10 سایت بالادستی برتر (سایتهایی که بلافاصله قبل از بازدید amazon.com مورد بازدید قرار گرفته اند) می باشد.

* بازدیدکنندگان سپس کجا می روند ؟ : 10 سایت پایین دستی برتر (سایتهایی که بلافاصله بعد از amazon.com مورد بازدید قرار گرفته اند).

* بک لینک ها (پیوند ها) : 5 سایت برتر را ارائه می کند ، ولی با یک گزارش کامل از پیوندها ارتباط دارد.

* سایت های مرتبط : شامل سایتهایی که از بابت کلیدواژه هایی مانند کلیدواژه های amazon.com ترافیک دریافت می کنند ، سایتهای دیگری که در مالکیت amazon.com هستند ، سایتهای با اسامی مشابه و سایتهای مرتبط بر اساس دسته بندی صنعت می باشد.

* بازدیدکنندگان در دامنه شما به کجاها می روند ؟ : زیردامنه های برتر بر اساس بازدیدهای ماهانه.

* زمان بارگذاری صفحه و اطلاعات شرکت.

* دموگرافی مخاطبین : شامل جنسیت ، تحصیلات ، سن ، درآمد و موارد دیگر.

 بخش "بررسی اجمالی سایت"(site overview) الکسا

رتبه جهانی : 6

میزان ترافیک در نوامبر 2016 : برای مشاهده اطلاعات ترافیکی ، ارتقا پلن نیاز است.

درصد ترافیک دریافتی از ایالات متحده آمریکا : 60.3%

3منبع ترافیک برتر : فقط آمار مربوط به بخش جستجو را ارائه می کند : 8.10%

 

چگونه می توانم از این اطلاعات استفاده کنم ؟

بخش "بررسی اجمالی  سایت"(site overview) الکسا یک تصویر مقداری توصیفی تر از جریان ترافیک دامنه مورد تجزیه و تحلیل شما ارائه می کند. با تجزیه و تحلیل اطلاعاتی نظیر سایت های بالادستی و پایین دستی ، دموگرافی بازدیدکنندگان و بک لینک های (پیوندهای) دامنه رقبا ، می توانید برای کسب و کار خود موقعیت های جدیدی در فضای وب پیدا کنید ؛ نظیر سایتهای همکار بالقوه ، بازارهای هدف جدید و خیلی موارد دیگر.

منبع : http://www.seperia.com/blog/competitive-intelligence-tool-reviews/similarweb-vs-alexa

هر روز با یک مطلب دید از معتبر ترین سایت های دنیا با شما هستیم؛ با ما همراه باشید