1 1 1 1 1 میانگین امتیاز 5.00

الکسا در مقابل گوگل آنالیتیک : قسمت دوم – تحلیل های "داخل سایت"

الکسا در مقابل گوگل آنالیتیک : قسمت پایانی – تحلیل های "داخل سایت"

در آخرین مطلب ، ابزار هوش رقابتی الکسا و گوگل آنالیتیک (جی.اِی) را باهم مقایسه کردیم. چیزی که فهمیدیم این بود که در حالت رایگان ، دیدی که گوگل آنالیتیک از فعالیت رقبایتان به شما ارائه می کند،اگر منصفانه بخواهیم نگاه کنیم ، چیز خاصی نبوده و به شما آگاهی آنچنانی که شامل جزئیات زیاد باشد را نمی دهد.

بعبارت دیگر ، برای تحلیل های مورد نیاز در مبحث رقابت ، ساده است.از طرفی دیگر ، وقتی افراد در مورد گوگل آنالیتیک فکر می کنند ، احتمالاً به تحلیل های "داخل سایت" فکر می کنند – ترافیکی که با قراردادن کد گوگل آنالیتیک در سایتتان ، بصورت مستقیم ارزیابی می شود. بسیاری از فعالیت های تجاری ، در حال استفاده از این ابزار هستند و آن دسته باقیمانده (که استفاده نمی کنند) ، دارند یاد می گیرند که چقدر این کار ضروری است. بصورت خلاصه ، تحلیل های "داخل سایت" برای نشان دادن رفتار مخاطبان سایت بسیار کارآمد هستند و درباره این که افراد با سایت شما و برندتان چه تعاملی دارند و در نهایت ، در این باره که شما در فضای وب چه عملکردی دارید ، آگاهی می دهند.

همانند گوگل آنالیتیک ، با ثبت کردن یک کد کوچک در سایتتان ، الکسا ارزیابی مستقیم 100% ترافیک واقعی سایت شما را آغاز می کند. 

در حالی که گوگل و الکسا هردو ویژگی تحلیل های "داخل سایت" را ارائه می کنند ، تعدادی تفاوت که باعث تمایز این دو از هم می شود وجود دارد. مهم ترین تفاوت ، نحوه ارزیابی ، جمع آوری و نمایش اطلاعات شما که توسط ما انجام می شود و همچنین آگاهی هایی است که به شما می دهیم. بیایید برخی از خصوصیات را در ذیل بررسی کنیم.

ارزیابی ترافیک واقعی

الکسا 100% ترافیک واقعی سایت شما را حساب می کند که این مهم است ؛ چون اخیراً بحث های زیادی پیرامون مبحث افزایش ترافیک های ساختگی و تأثیر آن بر اطلاعات فضای وب وجود داشته است. در یک مقاله از تک کرانچ ، گزارش شده که تا 61.5% از ترافیک فضای وب توسط ربات ها انجام می شود. در صورتی که بیشتر از نصف ترافیک سایت شما توسط ربات ها ایجاد شود (که نه انسان بوده و نه توانایی تبدیل به مشتری دارند) ، شما چگونه می توانید با اطمینان محتوای سایت خود را بهینه کرده و یا تصمیمات سرمایه گذاری مربوط به بازاریابی بگیرید ؟ با الکسا ، نگرانی نخواهید داشت. ما کرم های فضای وب و ترافیک های ایجاد شده توسط ماشین ها را فیلتر می کنیم ؛ در نتیجه شما می توانید تصمیمات تجاری دقیق بر اساس افراد واقعی که سایت شما را بازدید می کنند بگیرید.

شمارش تمام ترافیک شما

الکسا بطور دوره ای سایت شما را بررسی می کند تا اطمینان یابد که شما کد تأیید الکسا را بطور مناسب در هر صفحه از سایت خود نصب کرده اید. اگر کد به درستی اضافه شده باشد ، خیالتان می تواند از بابت ارزیابی تمام ترافیک سایتتان راحت باشد.

گزارش دهی در یک چشم به هم زدن

میز کار معیارهای تأییدشده الکسا ، یک تصویر واضح و قابل فهم از ترافیک سایت شما را ارائه می کند. در حالی که گوگل آنالیتیک ، اطلاعات با جزئیات زیادی از بازدیدکنندگان سایت شما و رفتارشان ارائه می کند و فهمیدن سریع عملکرد سایتتان از بین آن همه اطلاعات ، کار سختی خواهد بود. با الکسا ، شما می توانید در عرض چند ثانیه ، به اصل مطلب دست یابید تا به آسانی بتوانید به 2سؤال از حیاتی ترین سؤال های تجاری خود پاسخ دهید : ترافیک سایت من ، نسبت به دوره قبل افزایش یافته یا کاهش ؟ علت تغییر چه بوده ؟

نمایش معیارهای سایت شما به عموم

در آخر ، یکی از بزرگترین تفاوت های بین الکسا و گوگل آنالیتیک این است که الکسا این امکان را به شما می دهد که رتبه تأیید شده و سایر معیارهای ترافیکی سایت خود را به عموم نمایش دهید. اگر شما بخواهید همکاران تجاری بالقوه یا تبلیغ دهندگان را تحت تأثیر قرار دهید ، این یک مزیت بزرگ است. متأسفانه ، گوگل آنالیتیک این ویژگی را ندارد و تمام معیارهای سایت شما بصورت خصوصی نگهداری می شوند.

بنابراین اگر شما به دنبال هوش رقابتی یا تحلیل های "داخل سایت" قابل اعتماد و یا هردو هستید ، الکسا یک بسته کامل را با ارزش فوق العاده به شما پیشنهاد می کند.

 
منبع : http://blog.alexa.com/alexa-vs-google-on-site-analytics

هر روز با یک مطلب جدید از معتبرترین سایت های جهان با شما هستیم؛ با ما همراه باشید