1 1 1 1 1 میانگین امتیاز 4.50
الکسا و تحلیل ترافیکی گوگل - قسمت اول


الکسا در مقابل گوگل آنالیتیک : قسمت اول – هوش رقابتی

اغلب درباره تفاوت های بین الکسا و تحلیل ترافیکی گوگل(Google Analytics) سؤال می شود. در این مطلب دو قسمتی ، یک مقایسه سریع بین این دو انجام خواهیم داد.

 در ابتدا ، بیایید نگاهی به تحلیل های ترافیکی که بر پایه پنل هستند بیاندازیم – معیارهایی که بطور مستقیم از سایت مورد نظر استخراج نشده اند. مطلب اخیر ما درباره "اختلاف زیاد ارزیابی و پاسخگویی" ، علت این که چرا اطلاع کامل از نحوه عملکرد سایت های دیگری که اطراف شما هستند اهمیت دارد را شرح می دهد (بطور خلاصه : در نتیجه این اطلاع ، شما می توانید از موفقیت ها و شکست ها و واکنش آنها بطور مؤثر درس بگیرید). ولی از آنجاییکه شما اینقدر شانس این را نخواهید داشت که از رقیب خود درباره معیارهای سایتش بپرسید و او اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد (!) ، برای کسب اطلاعات مذکور ، به تجزیه و تحلیل های بسیاری که بر پایه پنل باشند احتیاج دارید.

 

این قدرت واقعی الکسا است : ما بیش از 15 سال است که اطلاعات ترافیکی سایت ها را در کل سطح اینترنت داریم جمع آوری می کنیم. "ابزارهای هوش رقابتی" ما به منظور دست یافتن به گنجینه ای از داده ها در یک سطح بسیار خاص ساخته شده اند. شما می توانید انتخاب کنید که اطلاعات چه سایتهایی را ببینید و با آنها نحوه استفاده از آن اطلاعات را تمرین کنید. در نتیجه شما می توانید تغییر معیارها را در طول زمان مشاهده کرده ، عملکرد خود را محک زده و با دیگر سایتها مقایسه کنید تا مطمئن شوید که شما یک گام جلوتر هستید.

گوگل آنالیتیک متفاوت است ؛ در زمینه تحلیل های "داخل سایت" فعالیت دارند : معیارها مستقیماً درباره سایت شما ارزیابی می شوند (الکسا هم این کار را می کند – توضیح بیشتر در این باره در قسمت دوم این مطلب). از آنجاییکه گوگل آنالیتیک در تجزیه و تحلیل های خارج از سایت خیلی وارد نمی شوند ، نمی تواند اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار دهد. اخیراً یک ابزار محک زنی که تعداد کمی از موضوعات اصلی را ارائه می کند را معرفی مجدد کرده اند. رایگان است (که خُب یک امتیاز است). در عوض ، شما باید اطلاعاتتان را در مرجع معیارها (مرجع ابزارهای محک زنی) به اشتراک بگذارید ؛ بنابراین برخلاف الکسا ، آنها برای این که شما بتوانید هوش رقابتی آنها را مشاهده کنید ، برای شما این الزام را ایجاد می کنند که یک سایت داشته و از تحلیل های "داخل سایت" آنها استفاده کنید.

همچنین برخلاف الکسا ، اطلاعات معیاری گوگل آنالیتیک ناشناس اند (وگرنه چه کسی این را انتخاب می کرد ؟). شما فقط می توانید مقایسه ای از سایت خود با گروه بزرگ و ناشناسی از سایت ها را ببینید. برای مثال ، گوگل آنالیتیک الکسا را در مقابل گروهی متشکل از 350 سایت ناشناس در بخش "اینترنت و تلکام" بررسی و ارزیابی می کند. این جالب است ، ولی مقداری هم برای دانستن دقیق نحوه بکاربردن آن شکل از داده های وسیع و سطح بالا برای سایت شما ، مکارانه است.

بصورت خلاصه ، ابزارهای هوش رقابتی گوگل آنالیتیک رایگان هستند ، ولی محدود و ناشناس اند. ابزارهای الکسا یک سطح جلوتر هستند : داده های پیشرفته تر (مانند معیارهای اعتبار) و قابلیت تمرین نحوه استفاده از اطلاعات با سایت های خاص و در نتیجه توانایی بکارگیری اقدام مخصوص.

در قسمت بعدی ، نگاهی به تحلیل های "داخل سایت" گوگل در مقابل معیارهای تأیید شده الکسا خواهیم انداخت.

منبع : http://blog.alexa.com/alexa-vs-google-analytics-part-1-competitive-intelligence

هر روز با یک مطلب جدید با شما هستیم؛ با ما همراه باشید