1 1 1 1 1 میانگین امتیاز 5.00

راهنمای بهبود رتبه الکسای شما

راهنمای بهبود رتبه الکسای شما
بسیاری از افراد از ما می پرسند : چگونه می توانم رتبه الکسای خود را بهتر کنم ؟ ما فهمیدیم که چرا این معیار اینقدر برای شما و کار شما مهم است.

بعنوان یک معیاری که مورد استفاده عموم است ، تبلیغ کنندگان بالقوه ، سرمایه گذاران ، و همکاران شما رتبه الکسای شما را بررسی می کنند و از آن بعنوان راهی برای ارزیابی ارزش کار شما استفاده می کنند. به همین علت ، بهبود رتبه شما می تواند روی سودآوری شما تأثیر بسزایی داشته باشد.

برای آن دسته از افرادی که الکسا برایشان جدید است و با رتبه الکسا ناآشنا هستند – یک معیار که یک شرح خلاصه و سریع از عملکرد سایت (سایت شما یا رقبای شما) مربوط به همه سایت های دیگری که وجود دارند را ارائه می دهد. اگر به این توجهی ندارید ، نخواهید توانست ارزش کار خود را حداکثر کرده و دید عموم را نسبت به آن بهبود بخشید. در کل ، اعتبار سایت شما در فضای وب در رتبه الکسا خلاصه می شود (با رتبه الکسا معنی پیدا می کند).

ولی قبل از اینکه وارد بحث راهکار بهبود رتبه الکسای سایت بشویم ، باید یک گام قبل تر از آن را بررسی کنیم...این مهم است که شما ساختار رتبه الکسا را بفهمید ؛ چون آن موقع است که می توانید بفهمید که چطور می توانید آن را بهبود ببخشید.

و اما درباره رتبه الکسا...

رتبه الکسا چیست ؟

رتبه الکسای شما تخمینی است از محبوبیت سایت شما نسبت به سایت های دیگر. رتبه الکسای شما به این سؤال پاسخ می دهد : "سایت من در مقایسه با سایت های دیگر چه عملکردی دارد ؟" به این نکته توجه کنید که از آنجاییکه رتبه یک معیار نسبی است ، رتبه سایت شما صرفاً بستگی به ترافیک سایت ندارد ، بلکه با ترافیک سایتهای دیگر نیز تغییر می کند.

الکسا اطلاعات خود را چگونه تهیه می کند ؟

الکسا دارای یک پنل اطلاعات ترافیکی بزرگ شامل میلیون ها نفر در سراسر جهان است. الکسا تعداد بازدیدکنندگان تمامی سایت های موجود در اینترنت را بطور تخمینی بیان می کند که این شامل یک محاسبه پیچیده شامل اصلاح مواردی که سایت را تحت تأثیر قرار می دهد - نظیر تشخیص و مردودکردن ترافیک هرز یا تقلبی - می باشد. دانشمندان اطلاعاتی ما در کارشان بهترین هستند و این اطمینان را می دهند که اطلاعاتی که ما ارائه می دهیم عاری از هرگونه اطلاعات تهیه شده توسط غیر از انسان و یا مشکلی است ؛ بنابراین شما می توانید بهترین تصمیمات را برای کارتان بگیرید.

رتبه الکسا چگونه محاسبه می شود ؟

الکسا هرروز میانگین تعداد بازدیدکنندگان و بازدید از صفحات سایت ها را در طول 3 ماه گذشته تخمین می زند. سایتی که بیشترین بازدید کننده و بازدید صفحه (بصورت ترکیبی) را در طول 3 ماه گذشته داشته باشد ، رتبه 1 را دارد و در مقابل ، سایتی که کمترین میزان بازدیدکننده و بازدید صفحه را داشته باشد ، رتبه ای در حدود 30میلیون را خواهد داشت. اگر بر اساس پنل ارزیابی بازدید سایت ها که ما داریم ، سایتی در طول 3 ماه گذشته هیچ بازدیدکننده ای نداشته باشد ، برای آن سایت رتبه ای در نظر گرفته نمی شود.

تعداد بازدید کنندگان یک سایت ، چگونه بر رتبه الکسای آن تأثیر می گذارند ؟

اگر شما تعداد بازدیدکنندگان یک سایت را در مقابل رتبه اش رسم کنید ، چیزی شبیه به این خواهد شد :
راهنمای بهبود رتبه الکسای شما-1

در بالای شکل ، "Google.com" نوشته شده که تعداد بسیار زیادی بازدیدکننده را به خود جذب کرده و رتبه 1 را داراست. سایتهایی که در سر انتهای شکل قرار دارند ، مانند "Google.com" ، در مقایسه با سایت هایی که در قسمت دراز انتهای دیگر شکل قرار دارند ، حجم بسیار عظیمی از ترافیک را به خود جذب می کنند. چیزی که قابل توجه است این است که بخاطر شکل توزیع ، یک تغییر کوچک در تعداد بازدیدکنندگان سایتی در قسمت دراز شکل ، یک تغییر بزرگ را در رتبه در پی خواهد داشت.

 راهنمای بهبود رتبه الکسای شما-2

هرچقدر که به بالای شکل نزدیک می شوید ، برای افزایش هر واحد رتبه، تعداد بازدیدکنندگان بیشتری نیاز است. بین سایتی با رتبه 10 و سایتی با رتبه 200 ، از نظر ترافیک سایت ، اختلاف بسیار زیادی وجود دارد.
راهنمای بهبود رتبه الکسای شما-3

گرفتن رتبه الکسای دقیق تر

برای گرفتن رتبه الکسای دقیق تر ، شما می توانید صحت معیارهای سایت خود را در الکسا تأیید کنید. سایتهایی که این کار برایشان انجام شده است ، بجای اینکه آمار آنها بصورت تخمینی بر اساس اطلاعات موجود در پنل اطلاعاتی ارائه شود ، بصورت مستقیم توسط الکسا ارزیابی و بررسی می شوند. انجام کار مذکور ، باعث می شود رتبه دقیق تر (ولی نه لزوماً بهتر!) ارائه شود. این کار چندین مزیت دیگر نیز دارد و رتبه دقیق تر الکسا فقط یکی از آنهاست.

خُب ، چگونه می توان رتبه الکسا را بهبود بخشید ؟

روش های متعددی وجود دارد که برای بهبود رتبه الکسای شما می تواند مفید باشد :

محتوای جذاب و مبتکرانه تولید کنید و پیوسته آن را بگونه ای بروز کنید که برای مخاطبین سایت شما ارزش واقعی ایجاد کند. محتوایی که با این انگیزه تولید نشود ، نخواهد توانست مخاطبین وفاداری را ایجاد کند. وقتی خوانندگان سایت منابعی را پیدا کنند که ارزشمند و آگاهی دهنده باشد ، جذب محتواهای بعدی هم شده و آن را در شبکه هایشان با دیگران به اشتراک گذاشته و آن را پخش می کنند (لینک سازی)، که نتیجه آن معرفی بازدیدکنندگان جدید که مشتریان بالقوه نیز هستند می باشد. محتوای باکیفیت توسط موتورهای جستجویی نظیر گوگل نیز مورد تقدیر قرار می گیرد ، که گامی است در جهت دریافت پاسخ های بهتر و سریعتر برای کاربر نهایی.

لینک سایتهای بیشتری (مرتبط با وبسایت خود ) را در سایت خود قرار دهید. این لینک ها به "لینک های واردشونده" معروف هستند ؛ با این روش می توانید کیفیت و قابلیت اعتماد سایت خود را افزایش دهید. بعبارت دیگر، لینکهای واردشونده معتبر (از سایتهایی که عملکردشان مطلوب است) به سایت شما اعتبار می بخشد. این روش باید همراه با تولید محتوای بکر و جذاب باشد ، چون : چرا باید بازدیدکنندگان هدفمند را به سمت سایت سوق داد اگر نخواهند در سایت بمانند ؟

 از طرف دیگر ، لینکهای داخلی لینکهایی هستند که کاربر را از یک پست یا صفحه در سایت شما به پست یا صفحه ای دیگر هدایت می کنند. این لینکها در حالتی که با محتوای مرتبط همراه باشند مفید هستند ، زیرا بازدیدکنندگان را در طول وبسایت راهنمایی می کنند (بعبارت دیگر ، نقش هدایت کننده و راهنما را ایفا می کنند). این لینکها در بین لینکهای سایت که بعنوان لینکهای زیرمجموعه سایت شما در زیر لینک صفحه اصلی در موتورهای جستجو نمایش داده می شوند هم وجود دارند. ولی دوباره تأکید می شود : تولید محتوای درجه یک بایستی با استراتژی لینک دهی داخلی همراه باشد؛ بنابراین اطمینان پیدا کنید که محتوای تولید شده توسط شما ، برای بازدیدکنندگان مناسب و ارزشمند است.

در کل ، هردوی لینکهای داخلی و واردشونده ، به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای سایت/سایتهای شما را دریافته و میزان ارزش آن را از نظر بازدیدکنندگان تعیین کند. ولی این را فراموش نکنید که باید از لینک دهی بطور مناسب استفاده کرد ؛ لینک دهی بیش از حد می تواند اعتبار یا قابلیت خواندن سایت شما را کاهش داده و ممکن است سایت شما توسط موتورهای جستجو تنبیه شود !

کلیدواژه هایی که باعث افزایش ترافیک سایت رقبای شما می شوند را پیدا کرده و سایت خود را برای آنها بهینه کنید ، یا از تبلیغات کلیکی برای آن کلیدواژه ها استفاده کنید. با انجام کمی تحقیق درباره کلیدواژه ها ، می توانید بفهمید که مخاطبین شما چه چیزی را به چه شکل جستجو می کنند. تحقیق درباره کلیدواژه ها راهی است برای یادگیری صحبت با زبان مشتریانتان در زمینه نیازها و خواسته های آنان.

استراتژی بازاریابی رقبای خود را درک کرده و یاد بگیرید که چه چیزی به کارتان می آید. دلایلی متعددی بر چرایی تجزیه و تحلیل مسائل رقابتی وجود دارد . بنابراین ، فهم بهتر از اینکه چه معیارهایی مهم هستند ، چه استراتژی هایی بکار می آید (برای شما و رقبای شما) و امکان تشخیص و پیش بینی روند صنعت را به شما می دهد ، اهمیت دارد. همه اینها باعث می شود شما استراتژی کلی خود را بصورت آگاهانه جلو برده و به شما اجازه اخذ تصمیمات آگاهانه تر درباره کارتان می دهد که تأثیر مثبتی بر وضعیت شما در بازار خواهد داشت.

بهترین شیوه های سئو را برای سایت خود اجرا کنید. سئو یک استراتژی بسیار مهم است که بخش قابل توجهی از زمان و توجه شما را نیاز دارد. ولی سئو فقط شامل ارتقای وبسایت و بهترکردن دید عموم نسبت به آن نیست ؛ بلکه شامل بهبود بخشیدن به سایت در جهت برقرارکردن ارتباط با برند شما توسط مشتریانی که از سایت استفاده می کنند نیز می باشد. بدون اینکه کاربران از کار با سایت شما تجربه خوبی داشته باشند ، امید نداشته باشید که بتوانید آنها را حفظ کرده و یا برگردانید.

منابع بی شماری برای یادگیری درباره سئو وجود دارد،ولی الکسا به شما یک بسته بازاریابی که شامل تحقیق درباره کلیدواژه ، آگاهی رقابتی،و ابزار تجزیه و تحلیل وب می باشد را بعنوان بخشی از پلن پیشرفته اش پیشنهاد می کند. شما آموزش های خاصی را درباره چگونگی بهبود بخشیدن رتبه در موتورهای جستجو ، قابلیت استفاده ، عملکرد صفحات سایت ، بک لینک دادن و موارد دیگر دریافت خواهید کرد.

مبنع : http://blog.alexa.com/improving-your-alexa-rank

هر روز با یک مطلب جدید با شما خواهیم بود؛ با ما همراه باشید.