1 1 1 1 1 میانگین امتیاز 4.67
8 ایده کسب درآمد از موبایل - قسمت آخر

8 ایده کسب درآمد با موبایل - قسمت آخر

5- 780# * خود شوید!

آپ؛ 780 ؛ 724 و... از معروف ترین سرویس های موبایلی هستند که شما با آ نها قادر به خرید شارژ، پرداخت قبوض، امور بانکی و... هستید. به این بسترها USSD می گویند که در ویکی پدیا اینگونه تعریف شده است:
" USSD یا همان Unstructured Supplementary Service Data  (ارسال پیام از طریق کد دستوری) یک روش ارسال پیام در شبکه GSM است.
ارتباط پیام از طریق USSD شباهت بسیار زیادی به 
انتقال پیام از طریق پیامک ( SMS ) دارد اما با وجود کلیه این شباهت ها یک اختلاف بزرگ بین
این دو موجود است به این صورت که SMS پس از دریافت شدن در شبکه ذخیره می گردد و درزمانی دیگر برای مقصد فرستاده می شود اما در USSD پیغام در همان زمان ارسال دریافت خواهد گردید.
تفاوت عمده دیگر این است که USSD یک روش برقراری ارتباط بین گوشی با شبکه و 
برعکس است اما پیامک برای ارتباط گوشی با گوشی به کار می رود. شما می توانید با استفاده از گوشی های خودتان پیام های USSD مورد نظر را ارسال نمایید. پیغام های USSD همواره بین یک * و # محصور می گردند و بدین ترتیب از شمار ه های تلفن تمیز داده می شوند."

بیایید کمی هم آینده نگر باشیم! تصور کنید حتی در یک فروشگاه فیزیکی هم بتوانید موبایل خود را به محصول مورد نظر نزدیک کنید؛ بارکد را اسکن و با یک تأیید پرداخت را انجام دهید. به طوری که اصلا صندوق دیگر حذف شود! یا حتی در یک رستوران یا طبیعتاً فروشگاه های مجازی و…
سهولت و امنیت بدون رقیب سرویس های پرداختی تحت موبایل قطعاً برگ برند های خواهند بود.

برای کسب بیشترین سهم بازار بانکی. هرچند هنوز در ایران دستگاه های حکومتی و نظارتی برخی محدودیت ها را برای این نوع از پرداخت نظیر USSD اعمال کرده اند ولی این موج قابل ممیزی نخواهد بود. پس برای کسب وکار خود هرچه که باشد راهکارهای «پرداخت آسان » با موبایل را
حتماً پیش بینی کنید.

البته ایجاد زیرساخت اختصاصی USSD قطعاً برای بنگاه های اقتصادی کوچک توجیه مالی نخواهد داشت برای همین توصیه می کنم برای شروع از سراچه هایی استفاده کنید که با ایجاد کدها اختصاصی برای شما امکان ایجاد تراکنش های بانکی از طریق موبایل را به رایگان برای شما
فراهم می کنند و البته در قبال این سرویس رایگان درصدی از هر تراکنش را به عنوان کارمزد دریافت می کنند. از این دست سایت های واسط میتوان به «پارس پال » اشاره کرد که قابلیت USSD را نیز دارا است.


6- کانالی به اندازه کل جمعیت جیبوتی!

کانال های تلگرامی یا صفحات اینستاگرام امروزه یکی از پرمخاطب ترین تریبون های موجود است. صفحه یک بازیگر با 2 میلیون فالوور یا کانال جک و سرگرمی به اندازه کل جمعیت کشور جیبوتی!

تعرفه تبلیغ در یکی از این کانال ها بیش از 500 هزار تومان است که روزی 2 تبلیغ منتشر می کند و تا چندین هفته هم رزرو دارد. با یک حساب دودوتاچهارتای ساده می توانیم پی به درآمد ماهیانه 30 میلیون تومانی مدیر این کانال ببریم! کسب و کاری که نه پول برق و گاز دارد؛ نه اجاره محل کار و نه هزینه نیروی انسانی بلکه فقط زمان میخواهد و کمی همت.

مهم ترین اصلی که در کانال های پرترافیک مشهود است استفاده از اصول بازاریابی ویروسی است؛ یعنی تولید محتواهایی که سایر کاربران آ نها را به اشتراک بگذارند. سؤال اصلی اینجاست که محبوبترینها چه ویژگی هایی دارند و مردم دوست دارند در مورد چه چیزهایی صحبت کنند؟

به عبارت دیگر مردم دوست دارند چه چیزهایی را به اشتراک بگذارند؟

* کاربردی بودن: به اشتراک گذاشتن یعنی اهمیت دادن، کمک به دوستان همیشه احساس خوبی به آدم می دهد در اصل هدف نهایی به اشتراک گذاری مطالب ارزشمند و کاربردی برای کمک به دیگران است برای همین سعی کنید داده های خود را به صورت کاربردی تهیه کنید.

* جذابیت: کلید منحصربه فرد شدن این است که بفهمید چه چیزی محصولتان را جالب می کند. از خلاقیتتان استفاده کنید و راه ذهن مردم را پیدا کنید. آیا محصولتان می تواند کاری کند که هیچ کس باورش نشود؟ آیا ایده یا مسئله ای که در نظرتان است قابلیت این را دارد که از اذهان مردم فراتر برود و کاری شگفت انگیز انجام دهد؟ یکی از راه هایی که می توانید با آن حواس مردم را جلب خودتان کنید و شگفت زده شان کنید این است که الگوها و انتظارهای قبلی شان را بشکنید.و یک چیز تازه به آنها معرفی کنید.

* داستان سازی: اگر یکی از دوستانتان بیاید برایتان بگوید که یک بار فان تعمیرکار، ماشینش را درست کرده و هیچ پولی نگرفته است، همین خودش به دیدن صدها تبلیغ و مشاهده عینی و آزمون و خطا می ارزد. پس سعی کنید برای رویدادهای خود داستان سازی کنید. داستان ها نه
وقت می گیرند نه زحمتی دارند. به ملموس ترین و قابل اعتمادترین حالت ممکن از یک محصول یا خدمات تعریف می کنند و غیرمستقیم آن را به بقیه پیشنهاد می کنند. تردید نکنید که مردم به دوستانشان بیشتر از شما اعتماد دارند.

* صرفه جویی مالی : معاملات، وقتی که ارزش های استثنایی را بزرگ جلوه می دهند انگار جذابتر هستند. به عبارت دیگر هرچه نیازی قابل توجه تر و منحصربه فردتر باشد، بیشتر در موردش صحبت می شود.  پیشنهادهای استثنایی با توقعات مردم بازی می کنند و درنتیجه بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند و عنصر دیگری که روی تشخیص ارزشمند بودن یک خبر یا پست اثر می گذارد، در دسترس بودن آن است. شاید
نامعقول به نظر برسد ولی محدود کردن زمان نتیجه 
دادن یک خبر حتی می تواند آنها را مؤثرتر هم بکند.

جدای از این دست نمونه ها به طور کلی کانال ویژگیه ای خوبی دارد که هر وب سایت، شرکت و… می تواند دستکم خبرنامه ای در آن داشته باشد به طوری که کاربران عضو آن می شوند اما نمی توانند پیامی برای سایر افراد ارسال کنند و فقط مدیران این دسترسی رادارند که برای تمامی اعضا مطلب بفرستند. کانال یک مسیر یک طرفه است و کاربران فقط پیام های شمارا می خوانند پس توجه داشته باشید که برای حفظ مخاطب باید بهترین پیام ها را با آ نها به اشتراک بگذارید.

کانال یک رسانه نامحدود ایده آل است تا ده ها و صد ها هزار مخاطب را در یکجا جمع کنید.در همین زمان کوتاه بسیاری از وب سای تها و برندها نظیر دیجی کالا؛ ورزش 3, عصر ایران و... از این فرصت استفاده کرده اند و با کانال به قلب مخاطبان خود نفوذ کرده اند. از ویژگی های کانال
می توان به: چند مدیره بودن، قابلیت حذف پیام, نمایش میزان تعداد مشاهده هر پیام, داشتن لینک عمومی و یکتا، حفظ اطلاعات کاربران و غیرقابل مشاهده بودن اعضا و... اشاره کرد.

7- پساتحریم از تهدید تا فرصت

تمام تلاشی که ما تا اینجا انجام داده ایم برای جذب مخاطبان فارسی زبان از طریق کافه بازار یا سایر مارکت های ایرانی است ولی می توانیم به این نکته توجه کنیم که با افزودن یک زبان جدید به کسب وکار و اپلیکیشن خود می توانیم مخاطبان کل دنیا را هدف بگیریم و بازدید و فروش
خود را ۱۰۰ برابر کنیم.

توجه شما را به فضاهای ایجادشده جدید سیاسی شدیداً جلب می کنم،
 خوشبختانه پس از سال ها ایران به مدار اقتصادی جهان نزدیک شده
است و برنده واقعی کسی است که زودتر از بقیه از این درگا ههای جدید نهایت استفاده را نماید؛ یعنی علاوه بر اپ استورهای داخلی نظیر کافه بازار برنامه هدف خود را درصورتی که حوزه کاری شما کشش این موضوع را داشته باشد بر مبنای مخاطبان بین المللی قرار دهید؛ اپلیکیشن خود
را به صورت چندزبانه طراحی کنید؛ سعی کنید برطرف کننده نیازهای فراگیر و جهانی تر باشید؛ از ظرفیت های داخلی برای تأمین نیازهای خارجی استفاده کنید و درنهایت تلاش کنید از بازارهای بکر برای موبایل مارکتینگ شروع کنید؛ قطعاً انتشار اپلیکیشن موبایلی در اپ استورهای خارجی با حجم درخواست چند برابری منجر به تعداد نصب بسیار بالاتری از حد انتظار شما خواهد شد و درنهایت برند شما را تبدیل به یک برند بین المللی خواهد کرد.

بدون شک شما هم دوست دارید که مخاطبان خود را یک شب 100 برابر کنید و به جای ریال، دلار دریافت کنید! پس کمی دید خود را جهانی کنید و به دنبال اید ههای فراگیرتر و نایاب تری در بازار باشید.

8- پیشگویی برای فردا 

خب در آخرین ایده قصد دارم کمی به پیش گویی هایی از آینده بپردازم. قطعاً شما هم دوست دارید درباره تغییرات چند سال آینده ذهنیت داشته باشید؛ و یافتن پاسخ این سؤال که 5 سال آینده گرایش مردم در استفاده از تکنولوژی چه سمت و سویی خواهد داشت مهم ترین چالش یک
کس ب وکار خواهد بود.

امروز Wearable technology تبدیل به مهم ترین دغدغه و چشم انداز رقابتی کمپانی های بزرگ نظیر گوگل، اپل و مایکروسافت شده است و قطعاً بزرگ ترین تغییرات در چند سال آینده مربوط به این حوزه خواهد بود. ساعت های هوشمند ios یا اندروید و عینکی با امکانات فوق العاده بخشی از دست آوردهای این حوزه است که لزوم توجه به این عرصه و سازگار کردن بازاریاب ی های نوین با این ابزار را به شدت حائز اهمیت کرده است.

توصیه می کنم در این زمینه بیشتر مطالعه کنید 
و سعی کنید جزء اولین نفراتی باشید که در حوزه کاری خود از این ابزار به عنوان یک نسل جدید استفاده می کند.

مطالب مرتبط