1 1 1 1 1 میانگین امتیاز 5.00
40 ایده کارآفرینی اینترنتی-قسمت سوم

40 ایده کارآفرینی اینترنتی - قسمت سوم

11- پرتال فروش آثار هنری، موضوع خوبی است. شما اگر یک نقاش یا مجسمه ساز یا
خوشنویس نیستید، میتوانید فرصتی فراهم کنید تا دیگران آثارشان را به رایگان یا غیر رایگان در پرتالی که شما راه اندازی کرده اید عرضه کرده و با معرفی آن، درآمد داشته باشیدو به فروش آثار هنری و انجام یک کار فرهنگی ارزنده در وب، مبادرت کنید. نه تنها برای دوستان و آشنایان، بلکه بستری برای معرفی آثار فعالان عرصه های مختلف
هنری .

۱2- خیلی ها طراح بازیهای کامپیوتری و موبایل هستند و خیلیها هم علاقمند به
دانلود یا خرید این نرم افزارها. اما به زبان فارسی این اطلاعات را به راحتی پیدا نمیکنند.

حتی یک وبلاگ معرفی کننده چنین اطلاعاتی میتواند برگ برنده برای درآمد زایی شما باشد. سایتی برای تحلیل بازی های اینترنتی راه اندازی کنید. به نمونه های حاضر هم کاری نداشته باشید. ایده خود را عملی و تجاری کنید !

13- ایده فروشی هم، ایده جالبی هست برای راه اندازی یک کسب و کار. خیلی ها ایده دارند و خیلی ها هم این ایده های مختلف در عرصه های گوناگون برایشان جالب هست و حاضرند در قالب یک ایده حساب و کتاب دار، هم به شما پول بدهند به عنوان معرفش هم به صاحبش. گفتیم که قبلاً! فرصت سازان عرصه دیجیتال همواره برنده بازی بودهاند. شما هم به جرگه برنده ها بپیوندید.


سایتهای رایگان معرفی قابلیتهای خدماتی افراد و اشخاص در اینترنت، نمونه ای از این بازار ایده پردازی و فرصت سازی هستند. سایت فروش ایده، حرکت خلاقانه جالبی است و نمونه بازاری خوب ندارد .

۱4- سایت آموزش مسائل هنری و موسیقی! ایده بدی نیست. شاید شما یک گیتاریست خوب یا یک تایپیست خوب هستید! با راه اندازی یک پرتال یا یک وبلاگ رایگان، به آموزش نوازندگی گیتار یا تایپ پرداخته و نکات مختلف را از مقدماتی تا پیشرفته، به صورت عکس و متنی و حتی ویدئو آموزش دهید.

پشتکار داشته باشید و مجموعه خود 
را به دیگران معرفی کنید تا مخاطب و مشتری به سمت شما بیاید .

15- پاسخ به سؤالات در زمینه های مختلف. نیازمند گروهی از متخصصان است، اما ابتدا میتوانید از چند متخصص در زمینه های مختلف درخواست همکاری کنید. یک سایت یا وبلاگ پاسخ به پرسش های کاربران در زمینه یا زمینه های خاص راه بیاندازید.

مثلاً اگر 
در زمینه ویراستاری علمی مقالات برای انتشار در نشریات بین المللی یا اصول ثبت شرکت یا حل مسائل فلان درس دانشگاهی تخصص و آگاهی مطلوب دارید، با راه اندازی یک مجموعه اینترنتی پرسش و پاسخ رایگان، فرصت سازی میکنید.

با این راهکار، مخاطبان مختلف به سمت سایت شما متمایل شده و در سایتهای جست و جو، به واسطه محتوایی که تولید کردید، رتبه بندی و طبقه بندی میشوید. پس از مدتی، درخواهید یافت که چه کاربران ناشناس و رهگذری به سایت شما مراجعه کردند و با ارسال یک پست الکترونیک، از شما درباره تخصصتان درخواست کمک کرده اند! خیلی ساده است. اگر سخت نگیرید و امیدوار باشید .

16- خبرنامه ای اینترنتی درست کنید و اخبار محله و شهری که در آن زندگی میکنید را در آن منتشر کنید و به دوستان و آشنایان معرفی کنید. با ارسال خبرنامه به پست الکترونیک آن ها و اشتراکان بین دیگران، ظرف مدتی درخواهید یافت که پرتالی با ۱۰ بیننده در روز، به هزاران بیننده تبدیل شده است.

در حالی که شما فقط سه خبر در روز 
منتشر میکردید. سایتهای خبری مشهور فارسی و غیر فارسی اینترنت، از همین جاها شروع کرده اند.
در داخل این خبرنامه میتوانید، آگهی های متنی و تصویری متعددی را قرار داده و منتشر کنید . اکنون در میان پرتالهای فارسی، وبگاههای زیادی هستند که آگهی شما را به صدها هزار پست الکترونیک کاربران ایرانی و خارجی ارسال میکنند. بنابراین از این فرصت در طراحی پرتال اثربخش با خدمات خلاقانه استفاده کنید .

۱7- محتوا تولید کنید. در هر موضوعی که می توانید و آنها را دسته بندی کنید موتورهای جست و جو، به سمت شما خواهند آمد و سایت شما را در فهرست نتایج جست و جوی کاربران بر اساس کلید واژههای مختلف قرار میدهند و بعد از مدتی مخاطب خواهید داشت و مخاطب یعنی…!

چه بهتر که تولید محتوای چنین پایگاه 
های عمومی، بر اساس قابلیتهای فردی و تکنیکی شما و دوستانتان باشد تا پرتالی مخاطب پسند و حرفه ای باشد .

18- به نظر شما زن و شوهرهای جوان به چه اطلاعاتی نیاز دارند؟ راه اندازی سایت اطلاع رسانی درباره این نیازها و خدمات میتواند راهکار خوبی برای درآمد زایی باشد.

هنوز سایتهای زیادی برای معرفی تالارهای عروسی، مؤسسات خدمات فیلم و عکس و تزیین سفره عقد و مسائلی از این دست، یکجا راه اندازی نشده است. شما از پیشگامان باشید. اگر قصد جذب مخاطب فرا مرزی هم دارید برای اطلاع رسانی و ایده فروشی، سایت را به زبانهای مختلف راه اندازی و معرفی بین المللی کنید .

19- اگر صاحب ایده، اختراع، اکتشاف و برنامه ای خاص هستید که فکر میکنید میتواند تجاری سازی شود، اطلاعات خود را به صورت یک فایل ویدئویی منتشر کنید و شما میتوانید همین حالا در یک دوره رایگان کسب وکار اینترنتی شرکت کنید.

خیلی وقتها، اشتراک گذاری فایلهای ویدئویی حاوی مطالب تجاری، با فیدبک های خوبی برای صاحبش همراه بوده است. ایده های افرادی که اختراع یا اکتشاف ثبت شده دارند، هیچ گاه در پرتالهای فارسی منعکس نشده است و بانک اطلاعاتی مطلوبی برای آن وجود ندارد.

شایسته است محفلی برای معرفی و تبلیغ ایدههای تجاری ثبت شده راه اندازی کنید تا از این راه هم به تجاری سازی ایده ها اقدام کنید و هم نخبگان را در فرآیند کارآفرینی مبتنی بر وب یاری کنید. کسب و کار از طریق شبکه های اجتماعی ویدئویی را فراموش نکنید. تجاری شدن یک ایده و راه اندازی کسب و کار، حتماً سایت نیاز ندارد. تبلیغ یک ویدئو نیز میتواند خیلی راه گشا باشد .

20- درباره بهترین ها بنویسید. بهترین ها را ستایش کنید و دیگران را برای بهترین بودن ترغیب کنید. چنین محتواهایی میتواند مخاطب آفرین باشد و مخاطب هم یعنی… مردم، همواره دوست دارند درباره برترین ها، بهترین ها، موفقترین ها، شادترین ها، پولدارترین، مطرحترین ها و این جور مسائل اطلاع کسب کنند.

پرتالی که فقط بر روی چنین موضوعاتی متمرکز باشد خیلی نداریم. این ایده دیجیتالی خوب را بقاپید !

بررسی پرونده تاریخ کارآفرینی دیجیتالی جهان در دو دهه اخیر نشان میدهد که حتی مسخره ترین ایده ها هم، توانسته است میلیونها و بعضاً میلیاردها دلار، ارزش بازاری کسب کند.

پرتالی که شما فقط ۱4۰ کاراکتر درآن اجازه داشته باشید بنویسید ! یا پرتالی که مردم، کالاهای دست دوم خود را درآن به فروش برسانندفقط خلاق باشید و پشتکار داشته باشید. این ها، اهرم های موفقیت در کارآفرینی دیجیتالی است.

در این قسمت و دو قسمت گذشته، ۲۰ ایده دیجیتالی جالب به شمامعرفی شد.

در روزهای آینده در ادامه گفتار نیز به معرفی ایده های دیگری می پردازیم و چندین الگوی موفق تجاری ایرانی و خارجی را به علاقمندان معرفی
می کنیم .

منبع : بهترین ایده ها