1 1 1 1 1 میانگین امتیاز 5.00
40 ایده کارآفرینی اینترنتی-2

40 ایده کارآفرینی اینترنتی - قسمت دوم

6- اگر شما یک سایت یا وبلاگ درباره گردشگری راه بیاندازید و فقط به معرفی کتاب در این عرصه مشغول شوید، احتمالابعد از مدتی، دهها شرکت و موسسه و گردشگر ی که از
داخل و خارج از کشور، با شما برای خدمات مختلف تماس بگیرند بسیار زیاد است. البتهبه شرطی که در پرتال خود، به طور تخصصی به این موضوع متمرکز شوید و تولید محتوای نوآورانه و اختصاصی داشته باشید. پرتالهای فعال در عرصه گردشگری ایران و حتی جهان را نگاه کنید .
ایده های زیادی میتوانید بگیرید که بر اساس آ ن میتوانید پرتالی نوآورانه خلق کنید و نقاط ضعف هایی که مشاهده کردهاید را در این وبگاه جبران کنید و محصولی جدید به بازار بدهید. محصول شما دیجیتالی است اما میتواند بازار هدف خودش را داشته باشد. با سبک و سیاقی که شما دوست دارید .

مثلاً کمتر پرتال گردشگری هست که تصاویر و فیلمهای ویدئویی کاربران عادی را درباره مناطق مختلف گردشگری و تاریخی در پرتال خود منتشر کند و کاربران را برای به اشتراک گذاری این اطلاعات ترغیب و تشویق کند. شما میتوانید ازاین فرصت استفاده کنید و در کنارش، تورهای لحظه آخر را به مخاطبان معرفی کنید. از رستورانها و فروشگاههای شهرهای مقصد گردشگری نیز بخواهید در ازای تبلیغ در پرتال شما، مشتری به آن ها معرفی میکنید که با تخفیف کالا و خدمات آن را خریداری کند. این یعنی یک تعامل دو طرفه اثربخش در بستر دیجیتال و راهی برای توسعه کارآفرینی دیجیتالی. خیلی سخت نیست!

7- پرتال معرفی کننده قابلیتهای حرفه ای خود و دوستانتان. اگر فکر میکنید شما و چند تن از دوستانتان معلمان خوبی برای تدریس دروس دبیرستانی یا حتی دانشگاهی هستید و بعضاً امکان انجام امور تحلیل آماری با نرم افزارهای مختلف و ترجمه برخی زبانها به فارسی را دارید، یک پرتال خدمات دهی تخصصی دانشگاهی میتواند در جذب مخاطبان زیادی مؤثر باشد. 

صدها پرتال پر مخاطب فارسی که در یک دهه اخیر در این عرصه راه اندازی شده است، خود نشان دهنده اهمیت موضوع میباشد. یعنی همیشه نباید شما همه فن حریف باشید. بازاری از فرصتهای مختلف را در اینترنت ایجاد کنید. حتی اگر ۱۰ صفحه وب باشد! تلاش کنید پرتال خود را بر اساس کلید واژههای خاص، به رتبههای بالا در موتورهای جست وجو برسانید . همین تبلیغ و راهکار کافی خواهد بود تا مشتریان زیادی را برای خود جمع و جور کنید. درآمد زایی با انجمنهای اینترنتی تخصصی و موضوعات عمومی، امروزه خیلی رواج یافته است . applyabroad.org الگوی خوبی است !

8- پرتالی برای معرفی خدمات عمومی در اینترنت راه اندازی کنید. مثلاً در فلان سایت فلان بازی اینترنتی در دسترس است و در بهمان پرتال، فایل مقالات علمی فلان نشریه علمی قابل دانلود است و مسائلی از این دست. خبرهای ناب دادن از مسائل مختلف، در جذب مخاطب و درآمد زایی بسیار تأثیر دارد. کاری که شاید سایتهای بزرگ و خبری از انجام آن غافل باشند. خیلیها می گویند،اینترنت آن قدر بزرگ شده است که هزاران پرتال، باید راه اندازی شود تا اخبار خود اینترنت و سایتهای آن و اتفاقاتی که در آن میگذرد را اعلام و معرفی کند. یعنی به زبان دیگر، پول در باز نشر اطلاعات در دنیای مجازی است ! سایتهای مرتبط با سبک زندگی، مدلهای خوبی برای شما میباشد .

9- دوست دوست شما یا آشنای فامیل شما، نقاش یا خوشنویس قهاری هست و برای فروش آثار هنری خود، همواره با مشکل رو به رو است. با کم تر از صد هزار تومان میتوانید پرتال معرفی مالتی مدیای این آثار هنری را راه اندازی کنید و از یک نفر تا میلیونها نفر مخاطب داشته باشید. وب سایتهای اطلاع رسانی آثار هنری، بازدیدکننده معمولاً بیش تر از گالریهای هنری کشورها دارند.
این موضوع مهمی هست. همواره فرصت سازان در عرصه دیجیتال، برنده بودهاند . از
این نکته غافل نشوید! برای اشخاص عادی، سایت طراحی کنید تا آن ها مجازی شوند و خدمات جانبی به آن ها بدهید .

۱۰- حتی اگر موضوعی برای انتشار ندارید و خود نیز صاحب اطلاعات در زمینه ای خاص نیستید، میتوانید با راه اندازی یک پرتال و یا یک وبلاگ رایگان و ساده، گفته های بزرگان علم و فناوری و فرهنگ و هنر و سیاست را به زبانی که دوست دارید، با ذکر منبع در مجموعه اینترنتی خود منتشر کنید. با این کار، در دراز مدت مخاطب خواهید داشت و مخاطب هم که می دانید یعنی چه !

منبع : بهترین ایده ها