1 1 1 1 1 میانگین امتیاز 5.00
40 ایده کارآفرینی-1

40 ایده کارآفرینی اینترنتی - قسمت اول

یکی از دغدغه های اغلب افراد برای ورود به دنیای کارآفرینی نداشتن ایده است یا اینکه
احساس میکنند ایده هایی که در سر دارند، ایده های موفقی نیستند.
در این سری از مطالب بلاگ نمونه های خوبی از ایده های پولساز کارآفرینی اینترنتی را گردآوری کرده و در اختیار شما قرار می دهیم.

راه اندازی یک کسب وکار اینترنتی، نیازمند یک برنامه عجیب و غریب مهندسی شده و بر مبنای آنالیز دقیق فرصتها و ضعف ها نیست. به بودجه کلان نیازی ندارد و حتماً برای مدیریت آن، نیازمند کسب مدرک فوق لیسانس در رشته های کامپیوتر و فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک نیستید.

حتی به ایده خیلی بزرگ هم نیاز نیست.

کارهای خیلی بزرگ، با ایده های کوچک آغاز شده و با پشتکار و استعداد صاحبان اینایده، توسعه یافته و تجاری سازی شده است.
شاید خیلی از خوانندگان ، علاقمند باشند تا راهکارهایی ساده برای راه اندازی یک فعالیت اینترنتی در اختیار داشته باشند . فعالیتی که میتواند زمینه های یک کسب و کار بزرگ را فراهم کند.

فراموش نکردیم که گوگل از گاراژ منزل دو بنیانگذارش آغاز به کار کرد و مایکروسافت و اپل هم در ابتدای کار، برنامه نویس معمولی سخت افزارهای مختلف بودند و آمازون هم یک سایت محلی بود که بعداً جهانی شدند. از کوچک شروع کنید، اما بزرگ ببینید.

اجازه بدهید به اندازه تجربه ای که کسب می کنید از بازار پر رقابت، سود دهی داشته باشید و فرآیند رشد منطقی و متعادل و نه اینکه با موج سینوسی وحشتناک! آن را تجربه کنید.

این ایده ها، بخشی از دریای بزرگ ایده ها، برای راه اندازی کسب و کار در دنیای دیجیتالی و پر رونق وب است و البته هیچ تضمینی برای موفقیت آن وجود ندارد . همه چیز به شما و استعداد و پشتکارتان بستگی دارد. نکاتی که در ادامه معرفی شده است، در واقع راه حل هایی کوچک برای طراحی یک پرتال خلاق میباشد آن هم با ایده هایی کوچک. ایده هایی که میتواند همه سلیقه ها و علاقمندان به راه اندازی کسب و کار در
وب را تا حدودی پوشش دهد و بستر یک نوآوری در سرزمین دیجیتال را پایه گذاریکند .

دنیا، دنیای خلاق ها است که با کاربردی کردن خلاقیت، نوآوری های شگرفی را به جامعه ارائه میدهند و راه موفقیت را سریع تر می پیمایند. همواره در دنیای مجازی برای راه اندازی یک سایت و طراحی و بارگذاری خلاقانه آن، رویکرد NEVER SAY NEVER را در ذهن داشته باشید.

از شروع هیچ کاری هراس نداشته باشید و شکست را به خود تلقین نکنید. به خود انرژی مثبت و موفقیت را تلقین کنید .
بگویید میشود چون شما میخواهید که بشود و میتوانید که بشود. انیشتین،دانشمند بزرگ قرن بیستم همیشه میگفت: قدرت رؤیا، از قدرت علم بیش تر است. ایندر واقع قدرت خلاقیت انسان است که غیر ممکنها را ممکن میکند و دستاوردهای عظیمی را در حوزه های مختلف، به جامعه بشری عرضه میکند.

در دنیای دیجیتال، دنیای صفر و یک، دنیای خلاقیتهای رنگارنگ چند رسانه ای هست که محیط شبیه سازی شده، فاصله شما را با آن چه در ذهن خلاق خود دارید، کاهش داده است .

خلاقانه فکر کنید و فعالانه تلاش کنید و امیدوارانه خلق کنید که فاصله بین داشتن و نداشتن، تنها یک خواستن است !


1- راه اندازی یک وبلاگ شخصی در اینترنت، میتواند قابلیتهای فردی و تکنیکی شما را در هر زمینه ای به کاربران اینترنت معرفی کند. مثلاً اگر طراح کاتالوگ هستید، نوشتن مطالب جالب و انتشار کارهای قبلی شما در وبلاگ و معرفی وبلاگ به دوستان و درخواست از آن ها برای قرار دادن لینک وبلاگ در سایت و وبلاگ خود، در جذب مخاطب برای شما مؤثر است. هیچ کس یک فرد کاریکاتوریست، خطاط، مترجم، نویسنده، شاعر و متخصص و تکنیسن جوشکاری و طراحی و هنرهای رزمی و موسیقی را از روی چهره و شناسنامه نمیشناسد.

اما یک وبلاگ با تولید محتوای روزانه میتواند قابلیتهای فردی و مهارتهای شما را به طیف گسترده ای از مخاطبان معرفی کند که این معرفی، یک امتیاز رقابتی در دنیایدیجیتال برای شما محسوب میشود.

فراموش نکنید که از دنیایی با بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال و باسواد صحبت میکنیم.این فرصت را غنیمت شمریدش ارزش! حتی با یک وبلاگ هم میتوان کسب و کار راهاندازی کرد و خلاق بود و درآمد کسب کرد. نیاز به راه اندازی پورتالی با میلیونها تومان هزینه و منابع انسانی متخصص نیست.ابزارهای رایگان طراحی و راه اندازی وبلاگ را بررسی کنید و تلاش کنید تا به جرگه جامعه وبلاگ نویسان جهان بپیوندید.

هر وبلاگ، یک رسانه است و به قول مک لوهان، رسانه همان پیام است! رازهای نهفتهدر وبلاگ نویسان موفق را بیش تر مطالعه و تحقیق کنید .

2- وبسایت شرکتی: اگر شرکت دارید و این شرکت در ابتدای راه است، ایرادی ندارد. برای این شرکت کوچک و قابلیتهای آن، وب سایتی راه اندازی کنید. بر اساس هزار نکته ای که آموختید، حتی الامکان برای معرفی مطلوب این پرتال به جامعه مخاطبان هدف و غیر هدف، از یک زبان زنده بین المللی نیز برای بارگذاری صفحات آن استفادهکنید.

بعضاً از جاهایی که هیچ گاه در ذهنتان خطور هم نمیکرد پیشنهاداتی دریافت 
می کنید! این جادوی وب است جادوی وب آن است که صفحات پرتال شما که به خوبی توسط راهکارهای بهینه سازیپرتال در موتورهای جست وجو نمایه شدهاند، در نتایج موتورهای جست وجو ظاهر میشود و لینک خور پرتال شما افزایش مییابد.

لینک خوری بیشتر، یعنی مخاطب بیش تر و مخاطب بیش تر یعنی درآمد بهتر. اکنون شما هستید که بر اساس رازی که در طراحی وب خود استفاده کردید، مخاطب را حفظ کنید. حفظ کردنی همانند روش بکر آمازون .

3- وبسایت نظردهی:وب سایتی راه اندازی کنید تا دیگران بتوانند نظرات خودشان را درباره موضوعات مختلف و در چارچوب موضوع پرتال شما، به اشتراک بگذارند. مانندانجمنهای اینترنتی یا شبکههای اجتماعی و مسائلی از این دست. کرالر های فضول موتورهای جست و جو، کاربران زیادی را به سمت وب سایت جدید شما هدایت میکنند و تولید محتوای پرتال شما سبب میشود تا در نتایج موتورهای جست و جو ظاهر شوید.

این یعنی افزایش تعداد مخاطب و در نهایت افزایش کاربری سایت شما که منجر به تبلیغات و سود آوری هر چند اندک برای شما میشود. این یعنی، شما بستر خیلی از فعالیتهای پر مخاطب در وب را بر اساس سلیقه و قانون و فرصتهایی که دارید، راهاندازی کنید. بستر سازان، فرصت آفرین هستند و فرصت آفرینان، کارآفرینان موفقی درسرزمین دیجیتال میباشند.

4- وبلاگ یا بخشی از سایت خود را به ارزیابی یا مرور برخی از کالاها و خدمات عرضه شده در سایتهای مشهور اینترنت اختصاص دهید.

مثلاً کتابهای آمازون یا کتابهای 
ناشران ایرانی و خارجی را نقد کنید یا فلان خدمات بهمان پرتال را ارزیابی کنید. خیلی از سایت ها برای این خدمات، به شما پول میدهند.چرا که شما به طور غیر مستقیم برای آنها تبلیغ میکنید و مخاطبان و موتورهایجست وجو را نسبت به کلید واژه ها و محتوایی که تولید میشود، حساس میکنید .

این حساسیت زایی، فرصت خوبی برای توسعه کسب و کار هر چند کوچک شما خواهد بود. فراموش نکنید که هیچ پرتال موفقی، از روز نخست صد هزار بازدید در روز نداشتهاست! این روشی است که میتوانید مخاطب کسب کنید و آرام آرام، یک تحلیل گر مهم با مخاطب بالا و جذب آگهی تبلیغاتی را برای خود کسب کنید. شاید همین، مقدمه راهاندازی یک کسب و کار مجزا برای شما و دیگران شود.

5- گزارش روزانه فعالیتها یا تجربه های خود را در زمینههای مختلف در یک دایرکتوری وبی طبقه بندی کنید. شاید این اطلاعات و مدارک مناسب خیلی از کاربران اینترنت باشد که به دنبال آن هستند.هر نیازی، معمولاً نیازهای دیگر را طلب میکند و با این کار، میتوانید مشاور اینترنتی
کاربران مراجعه کننده به سایت خود باشید و درآمد زایی کنید. 

درآمد زایی اینترنتی، سرقفلی و سرمایه های میلیون دلاری نیاز ندارد. کمی تأمل و تفکر بایدت !

مثلاً لینکهایی برای دانلود کتابها، نشریات، مقالات، تصاویر و خلاصه هر موضوع مهمی که فکر میکنید، خیلی ها به دنبال آن هستند را، بر اساس قانون و حریم خصوصی و کپی رایت، در پرتال خود ارائه کنید تا محفلی باشید برای معرفی پتانسیل های موجود به برخی از کاربران و راهی برای درآمد زایی. 

صدها هزار دایرکتوری و یلوپیچ در اینترنت، همین رفتار درآمد زایی اینترنتی را در دستور کار دارند. طبقه بندی اطلاعات مختلف در موضوعات گوناگون، کسب و کار موفقی امروزه در وب میباشد. یادتان نرود که یاهو هم، اول، یک دایرکتوری وبی بود بعد تبدیل به ۱۰ غول بزرگ اینترنت شد.

منبع : بهترین ایده ها