50 روش برای تقویت برند شما

50 روش برای تقویت برند شما

برند (Brand)، یک نام، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که مشخص‌کننده‌ی خدمات یا فروشنده‌ی محصولی خاص باشد که به وسیلهٔ آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می‌گردد. برند، همان چیزی است که مخاطب با دیدن، شنیدن، حس کردن و یا هرگونه ارتباطی با آن بصورت مفهومی، دیداری یا لفظی، صفات و ویژگی‌های خود را در ذهن و قلب مخاطب تداعی می‌کند. برند شامل همه احساسات، ویژگی‌ها و مفاهیمی است که به یک نام گره خورده است؛ برند، برداشت افراد از یک نام است. موضوع وفاداری به برند از مهم‌ترین موضوعات موردتوجه شرکت‌ها می‌باشد و شرکت‌ها همواره به دنبال راه‌هایی برای کسب و جلب وفاداری مشتریان می‌باشند. در ادامه با ۵۰ روش برای تقویت برندتان آشنا خواهید شد.
15 روش برای حرفه ای تر دیده شدن

15 روش برای حرفه ای تر دیده شدن

برای اینکه حرفه ای تر به نظر بیایید باید وقت شناس باشید، اشتباهات تان را پذیرا باشید، به صحبت های دیگران توجه کنید، مشتری مدار باشید، استراتژیک فکر کنید و . . . . در اینفوگرافیک زیر با ۱۵ روش که به شما کمک خواهد کرد تا حرفه ای تر به نظر بیایید، آشنا خواهید شد.
7 تفکر اشتباه درباره بازاریابی ایمیلی

7 تفکر اشتباه درباره بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیل سال‌هاست برای بازاریابان جذابیت خاص خود را دارند و هیچ شرکتی از گوگل گرفته تا شرکت‌های نو پا قدرت آن را نادیده نمی‌گیرند. هر چند گروهی، از روش‌های درست و اخلاقی برای این کار استفاده نمی‌کنند اما تجربه نشان داده مخاطبان به ایمیل‌های حرفه‌ای اعتماد می‌کنند و برای آنها اهمیت دارد. در این اینفوگرافیک به ۷ اشتباه رایج برای ایمیل مارکتینگ پرداخته و پاسخ درست به آن را ارائه خواهیم نمود.
ساختار کارت ویزیت

ساختار کارت ویزیت

کارت ویزیت (Business Card یا Visiting Card) کارتی با اطلاعات کسب و کار فرد یا یک شرکت که جهت معرفی رسمی شرکت یا فرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور معمول در کارت ویزیت از نام و نام خانوادگی، نام شرکت و آرم شرکت به همراه نشانی و اطلاعات تماس استفاده می‌گردد. در ادامه با ۱۰ اصل مهم در طراحی کارت ویزیت آشنا خواهید شد.
جدول بازاریابی محتوایی

جدول بازاریابی محتوایی

جدول تناوبی بازاریابی و تولید محتوا هم ساخته شد. این جدول تناوبی در ۸ بخش به شما مسیر و راهکار انواع تولید محتوا را نشان می‌دهد. کافیست استراتژی خود را تدوین کرده و مسیر خود را رسم کنید.
آینده تجارت الکترونیک

آینده تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیکی را می‌توان انجام هرگونه امور تجاری بصورت آنلاین و ازطریق اینترنت بیان کرد. این تکنیک در سالهای اخیر رشد بسیاری داشته‌است و پیش‌بینی می‌شود بیش از این نیز رشد کند. تجارت الکترونیکی به هرگونه معامله‌ای گفته می‌شود که در آن خرید و فروش کالا و یا خدمات از طریق اینترنت صورت پذیرد و به واردات و یا صادرات کالا ویا خدمات منتهی می‌شود. تجارت الکترونیکی معمولاً کاربرد وسیع تری دارد، یعنی نه تنها شامل خرید و فروش از طریق اینترنت است بلکه سایر جنبه‌های فعالیت تجاری، مانند خریداری، صورت بردار ی از کالاها، مدیریت تولید و تهیه و توزیع و جابه‌جایی کالاها و همچنین خدمات پس از فروش را در بر می‌گیرد. البته مفهوم گسترده‌تر تجارت الکترونیک کسب و کار الکترونیک می‌باشد.
10 اشتباه در گوگل ادوردز

10 اشتباه در گوگل ادوردز

گوگل ادوردز Google Adwords از جمله خدمات تبلیغات آنلاین گوگل است. حتماً تا‌به‌حال در جستجوی گوگل با نتایجی روبرو شده‌اید که زیر آن‌ها با یک علامت کوچک Ads تبلیغاتی بود نشان را نشان داده است. در اصل گوگل ادوردز اصلی‌ترین سرویس تبلیغاتی گوگل و یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی این شرکت است. در سال ۲۰۱۱ میلادی ۹۶ درصد از درآمد گوگل از طریق تبلیغات به‌دست‌آمده بود. به‌وسیله این ابزار شرکت‌ها می‌توانند با تعیین کلمات کلیدی موردنظر خود در صفحه اول گوگل حضور پیدا کنند و خود را به مخاطبشان نشان دهند. تاکتیک درآمدی سرویس گوگل ادز هزینه‌بر کلیک Pay Per Click است و این بدان معنا است تا زمانی که کاربری روی لینک مربوط به تبلیغ کلیک نکند هیچ هزینه‌ای از تبلیغ‌کننده کم نمی‌شود.
10 روش برای بهبود کسب و کارتان در اینستاگرام

10 روش برای بهبود کسب و کارتان در اینستاگرام

زمانی که می‌خواهید در اینستاگرام عضو شوید، دو نوع صفحه به شما پیشنهاد می‌شود: صفحه شخصی و صفحه تجاری. برای دریافت تمامی مزایای یک حساب کاربری، مطمئن شوید که گزینه‌ی مناسب را انتخاب کرده‌اید. اینفوگرافیک زیر به معرفی روش‌هایی برای بهبود کسب و کار خود در اینستاگرام می‌پردازد.
بانوان و کسب و کار

بانوان و کسب و کار

پیش‌بینی شده است که حدودا ۴۷% از کسب‌و‌کارها در سال ۲۰۱۸ صاحبان زن دارند یا توسط زنان اداره می‌شوند. این عدد بسیار قابل توجه است با توجه به اینکه حتی ۴۰ سال پیش زنان صاحب تنها ۵% از کسب‌و‌کارها بودند. این نشان می‌دهد زنان چقدر سریع زمام رهبری در دنیای کسب‌و‌کار را به دست می‌گیرند. هرچند زنان با انتقادات زیادی از سمت جامعه جنسیت‌گرا مواجهند که اعتقاد دارد آن‌ها برای برخی‌ کارها بخاطر جنسیتشان واجد شرایط نیستند، ولی‌ مزایای زیادی برای زنان در قدرت است (قدرتی به غیر از اینکه این زنان مسئول کاری هستند و به همین خاطر حقوق می‌گیرند). به نظر خانم Liz Kammel مدیر عامل شرکت Zipfit Denim مزایایی در زن بودن به عنوان مدیر یک شرکت می‌باشد. او در مقاله خود در Forbes می‌گوید “زن بودن به شما کمک می‌کند که در جمع دیده شوید”. او بیشتر توضیح می‌دهد که در یک جلسه ارائه، او فقط باید با یک سری افراد با رویکردهایی مشابه (مردان سفید پوست حدودا سی‌ ساله)رقابت کند. زن بودن کمک کرده است که او بیشتر شناخته و در نتیجه شرکت او بیشتر دیده شود. Michael Gurian و Barbara Annis در کتاب “رهبری و جنسیت” نقاط قوت و ضعف زنان و مردان در مقام مدیریت شرکت‌ها بر اساس دانش علوم مغز و مطالعات جنسیتی را بررسی‌ می‌کنند. بطور مثال، محتمل‌تر است که مردها حواسشان پرت شود یا زنان از موضوعی به موضوع دیگر بپرند. نتیجه گیری نهایی‌ گورین و انیس اینست که همه زنان و مردان با هم برابر نیستند، ولی‌ موارد مثبت و منفی‌ برای هردو آن‌ها در مقام مدیریت می‌باشد. با در نظر گرفتن آنچه گفت شد، واقعیت اینست که زنان به صرف اینکه تنها به خاطر زن بودنشان و اینکه تعداد آنها در محیط کار کمتر است بیشتر دیده می‌شوند، یک مفهوم بی‌تفاوتی است. از آنجا که هر دو جنسیت در مقام مدیریت هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف دارند و اینکه جمعیت آنها بطور کل یکسان است، آیا نباید تعداد آنها در محیط کار برابر باشد؟ چرا باید تا ۲۰۱۸ طول بکشد که این عدد به ۴۷% برسد؟
داستانگویی موثر

داستانگویی موثر

با استفاده از اینفوگرافیک، مقاله، گزارش خبری و … یک داستان جذاب برای مخاطبان خود تعریف کنید. داستانگویی مؤثر می‌توانید پیام شما را از میان انبوه نویزها و پارازیت‌ها به گوش بازار هدف شما برساند.
نکات مفید بازاریابی / ویژه کسب و کارهای اینترنتی

نکات مفید بازاریابی / ویژه کسب و کارهای اینترنتی

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی الکترونیکی روشی از بازاریابی است که با استفاده از فن آوری های دیجیتال، به مخاطبان دسترسی پیدا کرده و طی فرایندی، آنان را به مشتری مبدل می‌سازد. در این نوع بازاریابی، می توانید پیامها را به گونه ای طراحی کنید تا به طور کامل پاسخگوی نیازها و خواسته های معین مخاطبان باشد. در تبلیغات دیجیتالی میتوان براحتی و با صرف زمان و هزینه کم، پیام بسیار جذابی طراحی کرد که ضمن اطلاع رسانی سریع و دقیق جایگاه خود را در فضای مجازی ارتقا دهید.
6 عامل موثر در موفقیت یک فروشگاه اینترنتی

6 عامل موثر در موفقیت یک فروشگاه اینترنتی

در فروشگاه‌های اینترنتی که بعد از به وجود آمدن اینترنت پا به عرصه وجود گذاشت، فروشنده لیست و مشخصات کالاهای خود را در سایت قرار می‌دهد و خریدار پس از مراجعه به این سایت و مطالعهٔ مشخصات و ویژگی‌های کالا، نسبت به ثبت سفارش خرید از فروشگاه اقدام می‌کند. این سفارش‌ها پس از بررسی و تایید نهایی توسط مسئولان سایت با توجه به نوع کالا و حجم و وزن آن توسط پیک موتوری، پست و یا باربری به آدرس سفارش‌دهنده ارسال می‌شود و وجه کالا به روش‌های مختلف قابل پرداخت می‌باشد. امروزه تجارت الکترونیک در سر تا سر دنیا بسیار رواج پیدا کرده است. اغلب پرداخت در این فروشگاه‌های اینترنتی به وسیله ابزارهای پرداخت الکترونیک قابل انجام است. کارت‌های پرداخت الکترونیک، چه بصورت مجازی (فقط قابل استفاده در فضای اینترنت) و چه به صورت فیزیکی اغلب قابل استفاده در چنین محیط‌هایی هستند. البته فروشگاه‌های اینترنتی محلی معمولاً قابلیت تحویل پول در هنگام دریافت کالا را نیز دارند، ولی در خریدهای اینترنتی جهانی معمولاً چنین امکانی فراهم نیست. فروشگاه‌های موفق اینترنتی معمولاً ابتدا باید اعتماد مشتری را جلب نمایند تا به موفقیت دست بایند. بهترین قیمت همراه با کیفیت عرضه باید واقعی باشد. زیرا مشتریان در فضای مجازی به راحتی هر فروشگاهی را با دیگران مقایسه می‌کند و تا به آن اطمینان نکنند دست به خرید نمی‌زنند. خرید اینترنتی در جهان روز به روز به صرفه تر و مناسب‌تر از گذشته شده و اجازه مقایسه قیمت/کیفیت و خدمات کالا را به مصرف کنندگان می‌دهد. بدین ترتیب رضایت مشتریان بیش از پیش شده و اغلب ترجیح می‌دهند خرید خود را از اینترنت انجام دهند. در خیلی از موارد حتی خریداران کالای خود را در فروشگاه‌ها انتخاب و سپس آن را از اینترنت خریداری می‌کنند چون به صرفه‌تر خواهد بود. در برخی از نقاط جهان مانند امریکا فروش‌های اینترنتی از فروش‌های حضوری پیشی گرفته است و این امر عرضه کنندگان را برآن داشته است که علاوه بر عرضه فیزیکی کالا/خدمات خود، عرضه اینترنتی را هم یکی از ملزمات خود بدانند.
موفقیت استارت آپ؛ آری یا خیر؟

موفقیت استارت آپ؛ آری یا خیر؟

واژه زیبای استارتاپ Startup برای بسیاری از جوانان آشنا با تکنولوژی به قسمتی از آرزوهایشان و در برخی به هدف اصلی زندگیشان تبدیل شده است. نگرانی همه این افراد احتمال و شانس به نتیجه رسیدن ایده و در نهایت بهره‌برداری مالی و معنوی از آن است. در آژانس مارکتینگ لاوان بر آن شدیم تا آمار جهانی در مورد احتمال موفقیت هر استارتاپ را به زبان فارسی ترجمه کنیم تا شاید کمکی به آرامش‌خاطر این جوانان و امیدواری برای ادامه دادن در این مسیر کرده باشیم. طبق آمار های جهانی فقط ۱۰ درصد از محصولات جدید که حتی بسیاری از آنها توسط شرکت‌های بسیار موفق به بازار عرضه می‌شود، در نهایت به موفقیت می‌رسند و در واقع نتیجه مورد انتظار شرکت عرضه کننده را بر آورده می‌کنند. در مورد استارتاپ ها نیز تقریباً همین درصد صحت دارد و در برخی موارد بیشتر است، یعنی در اولین شروع برای یک شخص کم‌تجربه و حتی بی‌تجربه آمار درصد موفقیت را حدود ۱۸ درصد پیش‌بینی می‌کند. این در حالیست که در تجربه دوم برای افرادی که در بار اول شکست خورده‌اند این آمار به ۲۰ درصد خواهد رسید. بنابراین تجربه موثر خواهد بود ولی حدود ۲ درصد! شاید بهتر است بگوییم که اگردر مرتبه اول موفق نشدید خیلی به شانس‌های بعدی خود خوشبین‌تر نباشید. و در نهایت افرادی که موفقیت قبلی داشتند فقط ۳۰ درصد شانس بدست آوردن سرمایه گذار برای استارتاپ جدید خود خواهند داشت. ولی نکته قابل توجه این است که با سعی کردن مجدد، هر بار شانس بیشتر پیدا خواهید کرد که این روند رو به رشد شما را به نتیجه دلخواهتان نزدیک‌تر می‌کند.
12 نکته در نوشتن مطلب جدید

12 نکته در نوشتن مطلب جدید

جذابیت وبلاگ‌نویسی برای بسیاری از افراد، دیده شدن مطالب و بالا رفتن آمار بازدید از وب سایت و محتوای مربوطه می‌باشد. اما پس از ارسال هر پست می‌شود کارهایی انجام داد که درصد بازدید از وبلاگ و مطالب سایت بسیار بالا برود. در این اینفوگرافیک، ۱۲ کاری که پس از نوشتن یک مطلب جدید باید انجام دهید، ارائه شده است.
20 تکنیک مهم سئو

20 تکنیک مهم سئو

یکی از مهم‌ترین حوزه‌های بازاریابی دیجیتال، حوزه سئو است که چند سالی است بسیار مورد توجه کسب‌وکارهای مختلف قرار گرفته است. با توجه به اینکه بیش از ۸۵% جستجوهای اینترنتی در گوگل انجام می‌شود، مهم‌ترین موتور جستجو برای اقدامات سئو گوگل است، از این رو بسیار مهم است که برای موفقیت اقدامات این حوزه تمام تغییرات الگوریتم‌های گوگل را رصد کرد. گوگل در طول سال چندین بار الگوریتم‌های خود را تغییر می‌دهد تا کار را برای بازاریابان دشوار سازد به‌طوری‌که نتوانند به‌راحتی به سئو مطلوب دست یابند. مهم این است که شما در صدر صنعت خود باشید و اطمینان داشته باشید هر چیزی که به اجرا درآورده‌اید مفید بوده و جایگاه مطمئنی برای خود دست و پا کنید.
فیسبوک & گوگل

فیسبوک & گوگل

گوگل و فیسبوک معروفت‌ترین سایت‌های اینترنت هستند که علاقه دارند به کارآموزان صنعت فناوری اطلاعات را یاد بدهند. شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک روزانه مطالب جدیدی دارند و هم اکنون گوگل بر روی سرگرمی خود کار می‌کند. ما با دو کارآموز به گوگل و فیس‌بوک می‌رویم. شعار شرکت‌های بزرگ دیجیتال برای پذیرش کارآموز: کارآموزان باید مفید و سودآور برای شرکت باشند و کارمندان فعلی شرکت به آنها غبطه بخورند.
روند توسعه اینترنت اشیاء

روند توسعه اینترنت اشیاء

اینترنت اشیا (Internet of Things) (یا IOT به اختصار) به طور کلی اشاره دارد به بسیاری از اشیا و وسایل محیط پیرامون‌مان که به شبکه اینترنت متصل شده و بتوان توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت، کنترل و مدیریت شوند. به عبارت دیگر «اینترنت اشیاء» فناوری مدرنی است که در آن برای هر موجودی (انسان، حیوان و یا اشیاء) قابلیت ارسال داده از طریق شبکه‌های ارتباطی، اعم از اینترنت یا اینترانت، فراهم می‌گردد.
امنیت رمزعبور

امنیت رمزعبور

امروزه یکی از مهمترین نگرانی های کاربران، حفظ امنیت اطلاعات آنها می باشد که معمولا این امنیت توسط رمز گذاشتن تا حدی حفظ می گردد. از این رو رمزهای عبور تمام هویت الکترونیکی ما هستند، هویتی که اگرچه مجازی است اما می تواند تبعات حقیقی به دنبال داشته باشند. نکته قابل توجه اینجاست که خود این رمزها تا چه حدی می توانند ایمن باشند و نفوذگران نتوانند به راحتی آنها را کشف و از آنها سوء استفاده کنند.
تعداد پست در شبکه های اجتماعی

تعداد پست در شبکه های اجتماعی

اینترنت یک باغ وحش است!

اینترنت یک باغ وحش است!

مدت زمان ایده آل برای آنلاین بودن هر قسمت از محتوای به اشتراک گذاشته برابر با اندازه زمانی است که برای انتقال پیام صرف می شود، نه بیشتر. در این اینفوگرافیک به بررسی تعداد حروف، واژه ها و دقایق یک ارائه ی ایده آل می پردازیم.
سئو در گذشته و حال

سئو در گذشته و حال

یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا همان سئو SEO است. اگر می‌خواهید در اینترنت حضوری موفق داشته باشید باید در مورد سئو بدانید و به بهترین نحوه از آن استفاده کنید. اما چیزی که باید به آن توجه کرد این است که نباید در عملکردهای مرتبط با سئو تمرکز شما روی موتورهای جستجو باشد، بلکه برعکس اولویت باید مخاطب وب‌سایت باشد، اما چرا؟ واقعیت این است که گوگل در سال بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ بار الگوریتم‌های جستجوی خود را تغییر می‌دهد تا بهترین پاسخ را برای جستجوهای انجام‌شده ارائه کند. با هر بار تغییر الگوریتم گوگل و دیگر موتورهای جستجو نتایج شما دستخوش تغییرات می‌شود و در بسیاری از مواقع این محتوا و مطالب وب‌سایت شما هستند که از فهرست نتایج حذف می‌شوند. بهتر است قبل از تمرکز روی نوشتن محتوا برای ماشین‌ها و موتورهای جستجو، به فکر نوشتن محتوای باارزش برای خوانندگان باشید، مطمئن باشید این بهترین راهکار در موفقیت سئو شما خواهد بود.
درباره سیستم مدیریت محتوای وردپرس

درباره سیستم مدیریت محتوای وردپرس

وردپرس (Content Management System) مدیریت محتوای کاملا انعطاف‌پذیر بر پایه‌ی مجوز GPL می‌باشد که می‌توان توسط آن وب‌سایت‌های کاملا حرفه‌ای راه اندازی و برپا کرد. به طور عادی در وردپرس فقط می‌توان از امکاناتی که در هسته اصلی آن وجود دارد استفاده کرد. در این راستا افزونه‌های وردپرس کار توسعه‌ی امکانات وردپرس را به عهده دارند. افزونه‌ها ، نرم افزارهای کوچکی هستند که به وردپرس ویژگی‌های جانبی و مکمل را اضافه می‌کند و باعث افزایش کارآیی آن می‌شوند. سرعت بارگزاری سایت‌ها برای تمام مخاطبین سایت بسیار مهم است و در سئو سایت و همچنین بازدید بیشتر سایت موثر واقع می‌شود.
محتوایی 10 برابر بهتر از رقبا

محتوایی 10 برابر بهتر از رقبا

سفارش آنلاین غذا

سفارش آنلاین غذا

سفارش اینترنتی غذا یک خدمت نسبتاً جدید است که از طریق یک وب‌سایت یا اپلیکیشن، می‌توان مانند دیگر وبسایت‌های سفارش آنلاین کالای مصرفی، به‌روز به نشانی، منو، و هر اطلاعاتی از یک رستوران دسترسی پیدا کرد. یکی از بهترین برتری‌هایی که این روش سفارش غذا دارد نگه داشتن حساب کاربری مشتری به منظور ایجاد سفارش از سفارش‌های گذشته خود است و یا حتی انتخاب رستوران مورد علاقه خود که آن را در وب‌سایت ذخیره نموده است. مزیت دیگر این نوع سفارش قابلیت جستجوی رستوران مورد علاقه در محیط وب است که مشتری می‌تواند پس از انتخاب از منوی به‌روز شده رستوران (هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ نوع غذا)، سفارش خود را به رستوران اعلام نماید. در این روش پرداخت به صورت آنلاین بوده و نیازی به داشتن پول نقد نیست. البته می‌توان از روش cash on delivery نیز استفاده نمود. همچنین، مشاهده عکس غذای مورد نظر از دیگر مزایای سفارش اینترنتی غذا بشمار می‌آید.
عمر باتری آیفون

عمر باتری آیفون

آیفون (iPhone) یک گوشی هوشمند تلفن همراه است که در روز ۹ ژانویه ۲۰۰۷ (۱۹دی۱۳۸۵) توسط استیو جابز، مدیر عامل وقت شرکت اپل معرفی شد. آیفون صفحه‌کلید ندارد و فقط از یک کلید home برخوردار است که با فشردن آن کاربر به صفحه اصلی یا خانه منتقل می‌شود. از صفحه حساس لمسی بهره می‌گیرد که می‌توان با آن تایپ کرد، شماره گرفت و برنامه‌های گوناگون مبتنی بر وب و سیستم‌عامل iOS، را اجرا کرد. آیفون دارای یک صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی است (البته آیفون ۵، دارای صفحه نمایش ۴ اینچی است)، ارتفاع آن ۴٫۵ اینچ، عرض آن ۳٫۴ اینچ و ضخامتش ۰٫۵اینچ است. سیستم‌عامل این گوشی بر مبنای iOS است واین گوشی از مورگر وب سافاری – مرورگر اصلی اپل – بهره می‌گیرد.
بات نت ها، تهدید آنلاین مخفی

بات نت ها، تهدید آنلاین مخفی

ال گذشته شکایت‌ها درباره فعالیت مجرمان اینترنتی ۱۰ درصد کاهش داشته است؛ اگرچه تعداد رایانه‌هایی که توسط بات نت‌ها آلوده شده‌اند تا ۶۰۰ درصد افزایش یافته است. ممکن است آگاهی کاربران رایانه‌ها بیشتر شده باشد اما مجرمان آنلاین نیز روش‌های جدیدی برای حمله پیدا کرده‌اند.
آیا میدانستید؟

آیا میدانستید؟

امروزه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی محبوبترین فعالیتی است که مردم در فضای مجازی انجام می‌دهند. به طوری که روزانه حدود ۲۲% از وقت خود را صرف گشت و گذار در توئیتر، فیسبوک و پینترست می‌کنند. آیا تا کنون برای شما جذاب بوده که بدانید یک کاربر عادی، روزانه با اینترنت چه کار می‌کند؟ پربازدیدترین وبسایت‌ها در سرتاسر دنیا کدام است؟ یا مردم ایران بیشتر دوست دارن از کدام وبسایت‌ها بازدید کنند؟ اینفوگرافیک ” چگونه مردم در دنیای مجازی وقت خود را سپری می‌کنند “ بر اساس تحقیقاتی است که در مقیاس بسیار بزرگ و در سراسر جهان انجام شده است تا رفتار انسان‌ها را در فضای آنلاین بررسی کند و به شما کمک می‌کند تا پاسخ این سوال‌ها و سوالات جذاب دیگری را پیدا کنید.
آپدیت های الگوریتم پاندا یا پنگوئن

آپدیت های الگوریتم پاندا یا پنگوئن

گوگل هر ساله آپدیت های بسیار زیادی برای الگوریتم هایش منتشر می کند. از این رو، فهمیدن این موضوع که آیا وب سایت شما تحت تاثیر الگوریتم ها ( و کدام یک از آن ها؟) قرار گرفته است، می تواند بسیار مشکل باشد. این اینفوگرافیک قدم به قدم به شما کمک می کند تا اگر وب سایت شما تحت تاثیر یکی از آپدیت ها قرار گرفته است، متوجه شوید و همین طور تشخیص دهید که کدام الگوریتم باعث مشکل وب سایت شما شده است
اطلاعات جالب درباره پوکمون گو

اطلاعات جالب درباره پوکمون گو

پوکمون گو(Pokémon Go) نام بازی‌ای است که به‌شدت فراگیر و خبر ساز شده است. این بازی که متعلق به شرکت نینتندو است فقط یک تحول خیره‌کننده در بازار بازی‌ها نیست، بلکه باعث تحول در تجارت نیز شده است؛ در اصل با پوکمون گو، واقعیت افزوده (AR) در حال وارد شدن به خیابان‌های اصلی شهرها است. این بازی میلیون‌ها فرد را برای یافتن پوکمون‌ها و مراجعه به پوک‌استاپ‌ها (محل‌هایی که عموماً در مکان‌های شلوغ شهری بر روی نقشه به کاربران نشان داده می‌شوند تا با مراجعه به آن‌ها توپ‌های پوکمون، معجون و یا احیاکننده‌ها را جمع‌آوری کنند) از محله‌ای به محله دیگر می‌کشد.
حقایقی درباره پدیده سلفی

حقایقی درباره پدیده سلفی

روز نوزده نوامبر سال ۲۰۱۳ بود که موسسه آکسفورد، کلمه selfie را کلمه سال ۲۰۱۳ اعلام کرد، علت این انتخاب افزایش ۱۷۰۰۰ درصدی استفاده از این کلمه نسبت به سال قبل اعلام شد. کلمه selfie در یک فروم استرالیایی در سال ۲۰۰۲ متولد شد. در حال حاضر حدود ۲۵۸ میلیون پست با هشتگ #selfie در اینستاگرام وجود دارد. بر اساس مطالعه‌ای که موسسه Frames Direct انجام داده است، ۵۵% افراد بین ۱۸ تا ۳۴ ساله (نسل Y) در ایالات متحده، سلفی‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. این دسته به‌طور میانگین در هفته ۹ سلفی می‌گیرند و برای هر سلفی به‌طور میانگین ۷ دقیقه وقت صرف می‌کنند؛ یعنی اندکی بیش از یک ساعت در هر هفته. سلفی الن دی‌جنرس از بحث برانگیزترین سلفی‌های تاریخ است که در مراسم اختتامیه اسکار ۲۰۱۴ عکاسی شد و در عرض تنها ۴۵ دقیقه، یک میلیون بار ریتوئیت شد. تب سلفی قربانی‌های زیادی نیز داشته است، بنا بر آماری که در اوایل سال ۲۰۱۶ منتشر شد، از سال ۲۰۱۴ تا ابتدای ۲۰۱۶، تعداد ۴۹ مورد پرونده مرگ بر اثر سلفی گرفتن ثبت شده است. در این میان هند با ۱۹ مورد فوتی، رتبه اول را در میان کشورهای دنیا دارد که سبب شده است دولت هند سلفی گرفتن در بعضی مکان‌ها را ممنوع اعلام کند. رتبه دوم برای روسیه با ۷ مورد فوتی و رتبه سوم برای امریکا با ۵ مورد است. در میان علل مرگ افراد حین سلفی گرفتن، سقوط از ارتفاع با ۱۶ مورد بیشترین فراوانی را دارد. پس از آن غرق شدن با ۱۴ مورد و تصادف با قطار با ۸ مورد رتبه‌های دوم و سوم را دارند. یکی از عجیب‌ترین حوادث منجر به مرگ در کلورادوی آمریکا به وقوع پیوست که خلبان هنگام گرفتن عکس سلفی کنترل هواپیما را از دست داد و به مرگ وی انجامید. در یکی از آخرین حوادث به وقوع پیوسته در ایران نیز در تاریخ ۱۶ خرداد، اقدام برای گرفتن عکس سلفی موجب مرگ یک خواهر و برادر ایرانی بر اثر غرق شدن در رودخانه شد. درست است که سلفی‌ها در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ در اوج بودند، اما این پدیده کماکان نیز در فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی افراد خصوصاً نسل جوان‌تر نقش مهمی دارد.
چشم انداز بانکداری الکترونیک

چشم انداز بانکداری الکترونیک

بانک‌داری الکترونیک را استفاده بانک‌ها از اینترنت برای ارائه خدمات بانکی به مشتریان و استفاده مشتریان از اینترنت برای ساماندهی، کنترل و انجام تراکنش بر روی حسابهای بانکی خود می‌توان تعریف کرد که به مشتریان اجازه می‌دهد تا معاملات اقتصادی را در یک بستر امن انجام دهند. اینفوگرافیک زیر به چشم‌انداز بانکداری الکترونیک پرداخته است.