1 1 1 1 1 میانگین امتیاز 5.00
افزایش محبوبیت در ایستاگرام

الهام‌بخشی به مخاطبان

عکس‌برداری از محصولات، به ویژه برای وب‌سایت‌های فعال در حوزه تجارت الکترونیک و برندهایی که کالاهای فیزیکی را به فروش می‌رسند، یکی از مولفه‌های اصلی و تاثیرگذار در بازاریابی دیجیتالی به حساب می‌آید. اکثر وب‌سایت‌ها تصویر محصولات خود را در قالب پس‌زمینه‌ای سفیدرنگ پیش روی کاربران قرار می‌دهند. این راهکاری است که عملکرد آن برای وب‌سایت‌های فروش آنلاین به تایید رسیده است.با وجود این، در استفاده از شبکه‌های اجتماعی این فرصت فراهم شده تا راهکاری متفاوت را برای جلب توجه مشتریان، الهام‌بخشی و تاثیرگذاری هرچه بیشتر در دستور کار قرار دهید. در قالب این راهکار می‌توانید تصاویر محصولات خود را در چارچوبی فراتر از پس‌زمینه سفیدرنگ منتشر کنید.
به عنوان مثال، اگرچه تصویر تی‌شرت آبی با پس‌زمینه سفیدرنگ در وب‌سایت شما جلب توجه خواهد کرد اما عکس‌برداری از شخصی که تی‌شرت برند شما را برتن کرده و در خیابان ورزش می‌کند مطمئنا جذاب‌تر خواهد بود.

با این تفاسیر، در وهله اول تمرکز و تلاش خود را روی تولید محتوایی بگذارید که جذاب‌تر و الهام‌بخش‌تر از نمونه‌های ساده است. برای استفاده از این راهکار به دوربین‌های گران‌قیمت و یا حرفه‌ای نیاز نیست و می‌توانید از گوشی هوشمند خود، افکت‌های اینستاگرامی و کمک یکی از دوستان شما که با قرارگرفتن مقابل دوربین مشکلی ندارد بهره ببرید.

نمایش محصولات در قالب عکس‌های به‌ثبت رسیده توسط کاربران
از جمله پست‌های اینستاگرامی که تاثیرگذاری ویژه‌ای در معرفی محصولات شما و نمایش قابلیت‌های آن دارند، تصاویری هستند که توسط کاربران و خریداران محصولات شما تولید شده و به دستتان رسیده‌اند. در این قالب، محصولات شما توسط افرادی که الزاما مدل و یا چهره‌های مطرح نیستند به دیگران شناسانده شده و معرفی می‌شوند. در کنار این تصاویر می‌توانید اظهارنظری از مشتری خود را نیز درج کنید. به این منظور می‌توانید از استراتژی‌های متفاوتی استفاده کنید:
•    از مشتریان خود بخواهید تا شما را در پست‌های اینستاگرامیشان که در ارتباط با محصولات شما منتشر شده‌اند منشن کنند.
•    از مشتریان خود بخواهید که در پست‌های مرتبط با محصولات شما از هش‌تگ‌های مخصوص استفاده کنند.
•    از مشتریان خود بخواهید تا تصاویر مرتبط با قابلیت‌های مختلف محصولات شما و استفاده عملی از آن‌ها را برای شما ایمیل کنند.
در دو مورد اول می‌توانید از نرم‌افزار رایگان RePost استفاده کنید. این نرم‌افزار امکان به اشتراک‌گذاری تصاویر کاربران را فراهم کرده و در عین حال، حق تولید تصاویر را برای مشتریان محفوظ نگه می‌دارد. استفاده از این راهکار از آنجایی که شما قصد ندارید محتویات کاربران دیگر را سرقت کرده و موجبات ناراحتی آن‌ها را فراهم کنید، منطقی و یا بهتر است بگوییم ضروری به‌نظر می‌رسد. در خصوص راهکار سوم می‌توانید حساب ایمیلی را به جمع‌آوری تصاویر کاربران و مشتریان اختصاص دهید و یا فرمی با امکان الصاق تصاویر را در سایت خود تعبیه کنید.
با استفاده از این راهکارها در واقع با انتشار تصاویر کاربران و معرفی پروفایل آن‌ها، هدیه‌ای هرچند جزئی را برای مشتریان و کاربران محصولات خود در نظر گرفته‌اید. امری که در نهایت می‌تواند به افزایش وفاداری مشتریان شما منجر شود.

نمایش قابلیت‌ها و ویژگی‌های محصولات
نمایش تصویر ساده‌ای از محصول شما در واقع ظاهر آن را به تصویر می‌کشد اما نمایش عملکرد، قابلیت‌ها و ویژگی‌های شاخص محصولات می‌تواند تاثیرگذاری به مراتب بیشتری داشته باشد. به عنوان مثال، در صورتی که برند شما در حوزه فروش دوربین فعالیت می‌کند، گرفتن عکس‌ با دوربین‌های شما و انتشار آن، به بهترین نحو ممکن کیفیت آن را به نمایش خواهد گذاشت. نمونه‌ای از این راهکار را می‌توانید در صفحه اینستاگرام GoPro مشاهده کنید:
شرکت‌های دیگر نیز می‌توانند به بهترین نحو ممکن از این راهکار بهره ببرند. به عنوان مثال، Philips Hue نورپردازی ویژه زیر مبلمان را اینچنین به تصویر می‌کشد:
برای تاثیرگذاری هرچه بهتر می‌توانید آپلود ویدئوها را به‌منظور توضیح و تشریح هر چه بهتر قابلیت ها و مزایای محصولات خود در دستور کار قراردهید. در اینجا هم نیاز به تجهیزات حرفه‌ای ندارید. تنها کافی است که به نورپردازی مناسب دقت داشته و از گوشی هوشمند خود برای تولید محتویات تاثیرگذار استفاده کنید.

درپایان درنظر داشته باشید که موفقیت و محبوبیت حساب اینستاگرامی، یک ‌شبه بدست نیامده و پافشاری روی ایده‌های بالا ممکن است در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و یا حتی بلندمدت شما را به اهدافتان برسانند.


منبع: Entrepreneur