1 1 1 1 1 میانگین امتیاز 5.00

پارامترهای صفحه برای رتبه بندی سایت هاقسمت دوم - پارامترهای تاثیرگذار در رتبه بندی سایت ها
در این قسمت از سری پست های پارامترهای تاثیرگذار در رتبه بندی سایت ها در گوگل ؛ پارامترهای صفحه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کلمه کلیدی در تگ عنوان:

تگ عنوان دومین بخش مهم محتوای صفحه است، درنتیجه سیگنال قوی در سئو on-page ارسال می کند

 

شروع تگ عنوان با کلمه کلیدی:

بر مبنای اطلاعات Moz ، تگ عنوانی که با کلمه کلیدی شروع می شود در مقایسه با تگ عنوانی که کلمه کلیدی در انتهای آن قرار دارد، از کارایی بهتری برخوردار است.

 

کلمه کلیدی در تگ توضیحات:

این هم نشانه دیگر مرتبط بودن است و شما را متمایز می سازد.

 

وجود کلمه کلیدی در تگ H1 :

تگ H1 دومین تگ عنوان است که سیگنال مرتبط بودن را به گوگل ارسال می کند.

 

کلمه کلیدی عبارتی است که بیشترین استفاده از آن در متن شده :

انتخاب کلمه کلیدی که بیشتر از سایر کلمات مورد استفاده قرار گرفته، نشانه مرتبط بودن است.

 

طول محتوا:

محتوایی که کلمات بیشتری دارد می تواند سطح گسترده تری را پوشش دهد و به مقالات سطحی و کوتاه ارجحیت دارد.

 

تراکم کلمه کلیدی:

تراکم کلمه کلیدی مبنایی است که گوگل از آن برای انتخاب عنوان صفحه استفاده می کند. اما استفاده بیش از حد می تواند به شما آسیب برساند.

 

پنهان سازی معنایی کلمه کلیدی در محتوا  (LSI) :

LSI کلمات کلیدی به موتورهای جستجو کمک می کند معنی کلماتی که بیش از یک معنی دارند را بتواند استخراج کند. وجود یا عدم وجود LSI نشانه کیفیت محتوا است.

 

کلمات کلیدی LSI در عنوان و تگ توضیحات :

به عنوان محتوای صفحه، کلمات کلیدی LSI در صفحه تگ متا به گوگل در تشخیص بین مترادف ها کمک می کند.همچنین به عنوان یک نشانه مرتبط بودن هم هست.

 

سرعت بارگذاری صفحه از طریق HTML :

هم گوگل و هم بینگ از سرعت بارگذاری صفحه به عنوان یک فاکتور رتبه بندی استفاده می کنند. عنکبوت های موتورهای جستجو به راحتی می توانند سرعت سایت شما را بر اساس کدهای صفحه و حجم فایل ها تخمین بزنند.

 

محتوای تکراری :

محتوای یکسان در همان سایت می تواند روی دید موتورهای جستجو نسبت به آن سایت تاثیر منفی داشته باشد.

 

نگارش = متعارف :

استفاده از این تگ مانع از این می شود که گوگل صفحاتتان را محتوای تکراری محسوب کند.

 

سرعت بارگذاری صفحه از طریق کروم:  

ممکن است گوگل از داده های کاربران کروم برای کنترل بهتر سرعت صفحه استفاده کند و بهتر است شما برای افزایش سرعت سایت از CDN استفاده کنید.

 

بهینه سازی تصاویر:  

تصاویر on-page سیگنال مرتبط بودن مهمی از طریق نام فایلش، متن Alt ، عنوان، توضیحات و تیتر به موتورهای جستجو ارسال می کند.

 

تاخیر در به روزرسانی محتوا:

در آپدیت های اخیر گوگل ریتم قرار دادن محتوا مخصوصا برای جستجوهایی که حساس به زمان است، اهمیت پیدا کرده. این فاکتوربسیار حائز اهمیت است و گوگل تاریخ آخرین به روزرسانی را برای صفحات خاص نشان می دهد.

 

مقدار به روزرسانی محتوا:

مقدار ویرایش و تغییر یک فاکتور تازگی است. افزودن یا حذف کامل یک بخش، نسبت به تغییر مفهوم چندتا از کلمات به روزرسانی چشمگیرتری

است.

 

پیشینه به روزرسانی صفحه:

در طول زمان، صفحه هر چند وقت یکبار به روزرسانی شده؟ روزانه، هفتگی، هر 5سال یکبار. تناوب به روزرسانی صفحه در تازگی آن تاثیرگذار است.

 

مشهود بودن کلید واژه:

داشتن کلید واژه ای که در 100 کلمه اول محتوا ظاهر شود، یک نشانه مرتبط بودن مهم است.

 

کلمه کلیدی در تگ H2, H3 :

وجود کلمه کلیدی در زیرعنوان H2, H3 می تواند نشانه کوچکی از مرتبط بودن باشد. هیئت Moz هم با این موضوع موافق است.

 

چیدمان کلمات کلمه کلیدی:  

تقدم و تاخر در کلمات کلیدی می تواند موجب کسب رتبه بهتر و یا رتبه ضعیف تر شود. بهترین کار این است که از keyword research استفاده کنید.

 

کیفیت لینک های خروجی:  

بسیاری از سئودان ها فکر می کنند که لینک فرستادن به سایت های خوشنام می تواند سیگنال اطمینان به گوگل بفرستد.

 

تم لینک های خروجی:  

بر اساس Moz ، موتورهای جستجو محتوای صفحه ای که شما به آن لینک کردید را به عنوان نشانه مرتبط بودن مورد استفاده قرار می دهند. به عنوان مثال اگر صفحه شما راجع به ماشین باشد و به صفحه ای که راجع به فیلم است لینک کنید، این کار به گوگل می گوید که صفحه شما راجع به فیلم ماشین ها است نه خودرو.

 

گرامر و املا:  

گرامر و املای مناسب و صحیح نشانه کیفیت است و حائز اهمیت می باشد.

 

محتوای همزمان:  

آیا محتوایی که در صفحه تان است اصل می باشد؟ اگر یک بخش یا کپی از کل محتوای یک صفحه ایندکس شده باشد، نمی توانید مانند صفحه اصلی رتبه کسب کنید.

 

محتوای تکمیلی مفید:

محتوای تکمیلی مفید شاخصی است برای کیفیت سایت. برای مثال شامل مبدل ارز، ماشین حساب بهره وام و دستورالعمل های تعاملی.

 

تعداد لینک های خروجی:

تعداد زیاد لینک های خروجی می تواند به رتبه بندی صفحه تان آسیب بزند.

 

عناصر چندرسانه ای:

عکس ها، ویدئوها و سایر عناصر چندرسانه ای می تواند نشانه کیفیت محتوا باشد.

 

تعداد لینک های داخلی صفحه:

تعداد لینک های داخلی صفحه نشان دهنده اهمیت مرتبط بودن سایر صفحات سایت است.

 

کیفیت لینک های داخلی صفحه:

لینک های داخلی از صفحات معتبر در دامنه، نسبت به صفحاتی که PR ندارند یا ضعیف است، تاثیر بیشتری دارد.

 

لینک های خراب(شکسته):  

داشتن تعداد زیادی لینک شکسته در صفحه می تواند نشانه ای از نادیده گرفته شده یا رها شده باشد. ارزیاب اطلاعات گوگل از لینک های خراب برای ارزیابی کیفیت صفحه اصلی استفاده می کند.

 

سطح خواندن :

هیچ شکی نیست که گوگل سطح خواندن صفحات وب را تخمین می زند و یک سطح اولیه خوانده می تواند به رتبه صفحه تان کمک کند. سطح خواندن یک فاکتور است که کیفیت سایت را از تولید محتوای آن جدا می کند.

 

لینک های وابسته :  

لینک های وابسته به خودی خود باعث خراب کردن رتبه شما نمی شوند. اما اگر تعداد آنها خیلی زیاد باشد، ممکن است الگوریتم های گوگل توجه بیشتری به سایر نشانه های کیفیت سایت شما بکند تا اطمینان حاصل نماید که شما یک سایت وابسته نیستید.

 

خطاهای HTML / اعتبار W3C :

تعداد زیاد خطاهای HTML یا برنامه نویسی نامرتب می تواند نشانه پایین بودن کیفیت سایت باشد. موضوع بحث برانگیز این است که خیلی ها در سئو فکر می کنند اعتبار W3C ، یک نشانه کیفیت ضعیف است.

 

اعتبار یا قدرت دامنه میزبان صفحه:  

همه چیز برابر است، یک صفحه در دامنه معتبر، بالاتر از یک صفحه در دامنه کم اعتبار است.

 

رتبه بندی صفحه:

کاملا مرتبط نیست اما به طور کلی PR بالاتر صفحه در مقایسه با PR پایین تر منجر به رتبه بهتر می شود.

 

طول URL :

طولانی بودن بیش از حد URL ممکن است به دیده شدگی شما در جستجو صدمه وارد کند.

 

راه URL :

صفحه ای که به صفحه اصلی نزدیک تر است ممکن است اعتبار بالاتری کسب کند.

 

ویراستاران انسانی:  

اگرچه هرگز تایید نشده اما گوگل حق انحصاری اختراع یک سیستم را دارد که به ویراستاران انسانی امکان می دهد در SERPs نفوذ پیدا کنند.

 

طبقه بندی صفحه:  

طبقه ای که صفحه در آن ظاهر می شود یک نشانه مرتبط بودن است. صفحه ای که در یک طبقه مرتبط قرار می گیرد نسبت به صفحه ای که در طبقه ای غیرمرتبط است، امتیاز مرتبط بودن بیشتری کسب می کند.

 

تگ های وردپرس:  

تگ های خاص وردپرس نشانه مرتبط بودن است. تنها روشی که سئوتان را بهبود می بخشد، مرتبط بودن بخش های مختلف محتوا و همچنین مجموعه ای از پست ها است.

 

کلمه کلیدی در URL :

این نشانه دیگر و مهم مرتبط بودن است.

 

رشته URL :

طبقه داخل در رشته URL توسط گوگل خوانده می شود و یک سیگنال موضوعی راجع به اینکه صفحه در چه مورد است، ارائه می کند.

 

مراجع و منابع:  

با استناد به مراجع و منابع، مانند آنچه مقالات پژوهشی انجام می دهد، می تواند نشانه ای از کیفیت باشد. دستورالعمل های کیفیت گوگل می گوید که بازبین ها باید نگاه کردن به یک صفحه چشم شان به منابع باشد: موضوع باید تخصصی و منابع آن معتبر باشد.

 

فهرست های شماره و نشانه دار:  

فهرست های شماره و نشانه دار کمک می کند تا محتوایتان برای خواننده تفکیک شده باشد. گوگل هم با این کار موافق است و محتواهایی که شماره و نشانه دارد را ترجیح می دهد.

 

تعداد بیش از حد لینک های خروجی:  

بعضی از صفحات راه به تعداد بسیار زیادی لینک دارند که موجب مبهم شدن صفحه و پرت شدن حواس از محتوای اصلی می شود.

 

مقدار سایر کلمات کلیدی برای رتبه بندی صفحه:  

اگر صفحه برای چندین کلمه کلیدی رتبه داشته باشد، این امر نشانه داخلی کیفیت برای گوگل است.

 

سن صفحه:  

اگرچه گوگل محتواهای جدید و صفحات قدیمی که محتوایشان را بطور منظم به روز می کنند ترجیح می دهد اما صفحات جدیدی که کارایی خوبی داشته باشند هم مورد قبول خواهند بود.

 

چیدمان کاربر پسند:  

وقتی طرح بندی صفحه در بالاترین کیفیت باشد موجب می شود که محتوا بلافاصله قابل مشاهده شود.

 

دامنه های رها شده(Parked Domains):

برمبنای به روزرسانی دسامبر 2011 گوگل، دیده شدگی در جستجو برای دامنه های رها شده کاهش یافت.

  

محتوای مفید:

گوگل بین محتوای با کیفیت و مفید تمایز قائل می شود.

 

محتوایی که دارای ارزش و بینش منحصر به فرد است:

گوگل شروع کرده است به از دور خارج کردن سایت هایی که محتوای جدید و مفید ارائه نمی کنند خصوصا سایت های وابسته.

 

صفحه ارتباط با ما:

گوگل سایت هایی که اطلاعات تماس با ما مناسبی دارند راترجیح می دهد و اگر اطلاعات تماس تان منطبق با اطلاعات دامنه تان باشد، پاداش در نظر می گیرد.

 

اعتماد دامنه / رتبه اعتماد:  

اعتماد سایت توسط لینک هایی که از سایت های معتبر به آن داده می شود مورد سنجش قرار می گیرد. این فاکتور رتبه بندی بسیار حائز اهمیت است.

 

معماری سایت:

سایتی که اجزای آن به خوبی در کنار هم قرار گرفته اند و معماری مناسبی دارد به گوگل کمک می کند تا محتوای آن را از نظر موضوعی سازماندهی کند.

 

به روزرسانی سایت:

اینکه هر چند وقت سایت به روزرسانی و محتوای جدید به آن افزوده می شود، فاکتور تازگی سایت است.

 

تعداد صفحات:

تعداد صفحات سایت نشانه ضعیفی از اعتبار است. این موضوع به گوگل کمک می کند تا یک سایت بزرگ را از یک سایت وابسته تشخیص دهد.

 

وجود نقشه سایت:

نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات شما را راحت تر، کامل تر و با قابلیت دیده شدگی بهتر ایندکس کنند.

 

زمان کار سایت( Uptime ) زمان خرابی ( downtime ): 

بدلیل مسائل
 مربوط به سرور یا تعمیرات باعث صدمه زدن به رتبه سایت می شود.

 

محل سرور:  

محل سرور ممکن است محل کسب رتبه سایت را در مناطق جغرافیایی مختلف تحت تاثیر قرار دهد. خصوصا برای جستجوهای جغرافیایی خاص خیلی مهم است.

 

گواهی SSL :

گوگل گواهی SSL را ایندکس می کند و از HTTPS به عنوان نشانه رتبه بندی استفاده می نماید.

 

شرایط استفاده از خدمات و صفحات حفاظت:  

 

این دو صفحه به گوگل کمک می کنند تا تشخیص دهد این سایت از اعضای قابل اعتماد اینترنت هست یا نه.

 

اطلاعات متا تکراری در سایت( Duplicate Meta Information On ):

 وجود اطلاعات متا تکراری در سایت می تواند موجب افت قابلیت دیده شدگی سایت تان شود.

 

راهنمای اطلاعات :

این شیوه چیدمان کاربر پسند به کاربر کمک تا بداند در کجای سایت قرار دارد و همچنین از فاکتورهای رتبه بندی است.

 

بهینه سازی برای موبایل :

این احتمال وجود دارد که سایت های ریسپانسیو در جستجوهای با گوشی در رتبه بالاتر قرار گیرند. همچنین تگ “ Mobile friendly ” به سایت هایی که در موبایل به درستی نشان داده می شوند افزوده شده است. علاوه بر این گوگل شروع به جریمه سایت هایی که در جستجوی موبایل، mobile friendly نیستند، نموده است.

 

یوتیوب: 

بدون شک ویدیوهای یوتیوب در SERPs ترجیح دارد. زیرا موتورهای جستجو دریافتند که بعد از Google Panda سایت YouTube.com بیشترین ترافیک را دارد.

 

قابلیت استفاده سایت:  

سایتی که استفاده از آن یا مسیریابی در آن سخت است امکان دارد به دلیل کاهش زمان ماندن در سایت، مشاهده صفحات و افزایش نرخ خروج، رتبه بندی آن آسیب ببیند.

استفاده از :Google Analytics and Google Webmaster Toolsبرخی فکر می کنند تنها نصب این دو برنامه روی سایت می تواند ایندکس شدن آن را بهبود بخشد. همچنین موجب می شود با دادن اطلاعات بیشتر به گوگل برای کار کردن،رتبه سایت مستقیما تحت تاثیر قرار گیرد.

 

عقیده کاربران / شهرت سایت:  

عقیده و نظر کاربران در مورد سایت شما کمک بسیاری زیادی می کند تا موتورهای جستجو شهرت و اعتبار شما را افزایش دهند . درج نظر در سایت و فعالیت در آن توسط کاربران باعث افزایش شهرت آن نزد موتورهای جستجو می شود.